Sabah Oldu türküsü bu kadar güzel söylenirmi
Kızılcahamam'dab Feride Dumlupınar ve Ayaş'tan Hanim soyismini tam çözemediğimiz teyzemizin birlikte söylediği Sabah oldu türküsünü buradan sizlerle paylaşmak istedik

Kızılcahamam'da düğünlerde dağmada kına yamak için evinden kına yerine getirilirken damadın arkadaşları tarafından söylenir, aynı şekilde kız kınalarında da söylenen Sabah Oldu türküsünu bu kez iki teyzemizden dinleyeceğiz. Facebookta paylaşılan yöremizin insanının söylediği yöremize ait Sabah Oldu türküsünü hiç bukadar güzel söyleyeni şimdiye kadar dinlememiştim.

Kızılcahamam'dab Feride Dumlupınar ve Ayaş'tan Hanim soyismini tam çözemediğimiz teyzemizin birlikte söylediği Sabah oldu türküsünü buradan sizlerle paylaşmak istedik.İşte teyzeleriminizin söylediği  Sabah Oldu ve iki güzel türkü ile sizleri başbaşa bırakıyoruz.

  • Facebook da Paylaş
YORUMLAR
  • isa   05-08-2015 13:34

    Muhteşem, çok güzel ciğere dokunuyor. teyzelerin yüreklerine sağlık bize gençliğimiz hatırlattılar.

  • BEKİR    29-12-2012 15:39

    sayın okurumuz, büyük harfle yapmış olduğunuz yorumlarınız kriterlerimize uymadığından yayınlanmamaktadır

  • zekeriya ünsal   21-12-2012 23:01

    Güzel bir çalışma çekimin ve ses kayıdının Türküleri söyleyen Teyzelerimin sesi kadar iyi olsadı .daha mükemmel olurmuştu .Hemşerilerimin diline sağlık,haber yaparak bizleri sevindirenlerdede Allah razı olsun Daha iyi çekimlerde buluşmak ümidiyle.......

  • DURMUŞ KARATAŞ   19-12-2012 16:16

    Güzel bir paylaşım. Teşekkürler... Söyleyenlerin de ağzına sağlık. Kültürümüzün yaşatılmasına kaynaklık edecek bir çalışma başlangıcı

  • yılmaz   18-12-2012 13:30

    işte şirin ilçemizin ve yöremizin bağrından kopan ender sanatçılarımızdan emine ÜNLÜ tarafından yakılan bir kına türküsü..

  • lütfi   17-12-2012 21:13

    Ah sabah oldu, sabah oldu Cıgaram yanmaz oldu Ah cıgaramın dumanından Gözlerim görmez oldu Ah sabahın seher vaktinde Üç güzel suya gider Ah ikisi su doldurur Biri bana naz eder Ey su yolu su yolu Boş giden gelir dolu Testi kulpun kırılsın Ağrıdı yarin kolu Erken oluyor erken Ağlama anam giderken Nasıl ağlamayım hay anam Ata binip giderken Geniş olsun geniş olsun Eşiğiniz gümüş olsun İşte geldim gidiyorum Eviniz (Köyünüz) geniş olsun Tan sesine, tan sesine Uyandım ezan sesine Ah yarim şahin ben avcı Düşeydim ensesine Ah eşme pınar,eşme pınar Derdimi deşme pınar Ah hep güzeller suya inmiş, Bensiz konuşma pınar, Sabahın erken vaktinde Avlumuza doldular Avlumuzun kapısını Yoluk yoluk yoldular Aramıza düşman girdi Yar bize gelmez oldu Kozalısın nazlı yarim Sen gel akşam üstü Odaları ak mercandan Kahve de pişti fincandan Al hançeri vur koynuma Ben de bezdim bu candan Arkadaşlar TRT 1960 yılında karacaören köyümüzden 6 tene türküyü almış ve derlemiştir bazı hemşehrilerimiz farklı sözlerle söylerler ama derlenen ve son hali ile türküye uyarlanışı budur.

  • Bekir ERBİL   17-12-2012 17:22

    annelerin ağzına sağlık,çok güzel okumuşlar.

  • yolcu   17-12-2012 12:31

    geçen yıl eurovisyona katılan teyzeler geldi aklıma..ama bizimkiler çok daha güzel söylüyor..Birde arkadan gelen sesler olmasa

  • Tayyar TOPÇU   17-12-2012 11:55

    bu çalışmayı akıl eden,yapan ve yayınlayan hemşerime çok teşekkür ederim. Birde isteğim var. kına türküsünün sözlerini derleyip yayınlamanızı rica ediyorum.

  • Mustafa AKCAN   17-12-2012 08:08

    Ben 52 yaşındayım. cocukluğumda annelerimiz, teyzelerimiz veya akrabalarımız tarlada orakla ot biçerlerken ağız ağıza türküler söylerlerdi. o türkülerden bir tanesine sabah oldu türküsüydü. teyzeleri görünce o günler aklıma geldi. Ağızlarına sağlık.

  • Ali İhsan KÜÇÜKİNANÇ   17-12-2012 07:57

    Teyzelerim ne güzel söylemiş. bizi yaşatan, özümüzden bir şey kaybetmeden geçmişimizi unutmadan , yarınlara taşıyan çocuklarımıza bir miras olan türkülerimiz.Ve bunuda çok güzel seslendiren eli öpülesi teyzelerimiz ağzınıza sağlık.