Ana Sayfa  /  Belediyeden Haber  /  Haberimizin yankısı meclisten geldi../..Foto Galeri
  • Facebook da Paylaş
Haberimizin yankısı meclisten geldi../..Foto Galeri
  • 16-02-2010
  • 30 yorum
  • 5609 okunma
Kızılcahamam haberin 25.01.2010 tarihinde ASKİ su damarlarımızı boşaltıyor başlıklı haberinin yankısı meclisten geldin.Kızılcahamam’ın bütün derelerine boru döşeyerek 17 milyon m3 su toplayan ASKİ şimdi kalan diğer derelerin suyuna da gözünü dikti. Doğal dengeyi hiçe sayarak bağ

Kızılcahamam haberin 25.01.2010 tarihinde ASKİ su damarlarımızı boşaltıyor başlıklı haberinin yankısı meclisten geldin.

Kızılcahamam’ın bütün derelerine boru döşeyerek 17 milyon m3 su toplayan ASKİ'nin iştahı kabarmış olmalıki ilçenin doğal güzelliklerini yok etme pahasına olsada şimdi kalan diğer derelerin suyuna da gözünü dikti. Doğal dengeyi hiçe sayarak bağ bahçe demeden yüzlerce ağaç kesen ASKİ ekiplerine Kızılcahamam ve köylülerin tepkisi artarak devam ediyor.

Haberimizin ardından yaşanan gelişmeler eşiğinde CHP Ankara Milletvekili Tekin BİNGÖL  9 Şubat 2010 tarihinde içişleri bakanı Beşir Atalay’ın yanıtlaması isteğiyle soru önergesi verdi. CHP milletvekili Çetin BİNGÖL ün soru önergesinde şu ifadeler yer aldı.

Başkentin önemli ilçelerinden olan, Kızılcahamam’ın önemli bir tarımsal faaliyeti ve kültürel dokusu olan başta Kızılcahamam pirinci olmak üzere tarım ürünleri yanlış sulama uygulamaları ve ASKİ’nin yöre sakinlerinin görüşü alınmadan gerçekleştirilen baraj faaliyetleri sonucu yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmıştır.

Başta Bulak, Özbekler, Yanık köy, Göçer Köy, Kızılcaören ve Ciğirler köyleri olmak üzere Kızılcahamam’a bağlı birçok köy ASKİ’nin bu yanlış girişimlerinin köylerine yarattığı tahribatla, nasıl başa çıkacaklarını bilememektedir. Doğal hayatın ve ekolojik dengenin bozulduğu köylerde köylüler büyük sıkıntı yaşamamaktadır. Bu çerçevede:

 

1-      Daha önce yanlış uygulamaların yanı sıra ASKİ tarafından ihalesi yapılan Koçer, Ayvacık, Azaphane ve Gökdere dere yataklarının ihalesi yapılmadan önce bu dere yataklarının su sağladığı köylerin olası sıkıntıları üzerine teknik, sosyolojik, ekonomik ve kültürel araştırmalar yapılmışmıdır?

2-      İhaleden önce köylülerin talepleri ve görüşleri neden dikkate alınmamıştır?

3-      Barajların inşaatı ile birlikte ekonomik ve kültürel yaşamdan silinme tehlikesi yaşayan yöreye özgü ürünlerin gelecek kuşkulara da aktarmanın önemi neden dikkate alınmamıştır?

4-      Ülkemizde tarım ve hayvancılığı desteklemek ve bu alanlarda üretim artırmak gerekirken ASKİ’nin tam aksi tutum sergileyerek köylerimize ve köylülerimize verdiği zarar sizce soruşturmayı gerektirmiyor mu?

CHP Ankara milletvekilinin önergesine konu olan sorular böyle, Ak Parti bu sese kulak verirmi bilinmez ama Kızılcahamam'ın birçok köyünü ilgilendiren bu konularda köylerden yükselen bu feryadı ilçe teşki,latının dillendirmesi ve ASKİ'nin Kızılcahamamı arka bahçesi gibi kullanmaması için gerekli girişimlerde bulunması gerekiyor.

 

Belediye Başkanı Coşkun Ünal ASKİ ile mücadele edeceğiz

Kızılcahamam Belediye Başkanı Coşkun Ünal Kızılcahamam’ın su damarları boşaltılıyor haberi ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi. “ ASKİ şimdiye kadar ilçemizde belli yerlere kanallar döşeyerek ilçemizin güzelliklerine zarar vermiş ve vermeye de devam ediyor. Belediye olarak mücavir alan dışına bizim karışma yetkimiz yok yalnız belediye mücavir alan içerisinde bundan böyle ASKİ istediği gibi hareket edemeyecek” dedi. Belediye Başkanı Coşkun Ünal konuşmasına şöyle devam etti. “ ASKİ Çağnı deresine döşediği boru hattı ile Şubat ayı sonuna kadar su alacak bu aydan sonra buradan su alamayacak, belediye olarak biz Çağnı deresinde gerekli sondaj çalışma izinlerini aldık, ASKİ bundan böyle Kirmir çayında, Çağnı dersinde çalışma yapamaz, dedi.

Kızılcahamam sahipsiz değil

Belediye Başkanı Coşkun Ünal konuşmasına şöyle devam etti. “ Kızılcahamam sahipsiz değil, ASKİ bizim dönemimizde Kızılcahamam’a giremez, Kızılcahamam sahipsiz değil, ASKİ Kızılcaören köyü Gökdere vadisinde başlattığı çalışma ile ilgili de girişimde bulunduklarını dile getiren belediye başkanı ancak mücavir alanımız dışında olduğu için müdahale etme şansımız yok, burada köylüler ve muhtarlar toplu olarak itiraz ettiler ama bir sonuç alınamadı, 9 aylık belediye başkanıyım avukatlarımız çalışıyorlar ASKİ ile ilgili ilçemizin haklarını koruyacağız kanuni yollardan bütün girişimlerimizi yapacağız, gerekirse insan hakları mahkemesine kadar gideceğiz dedi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YORUMLAR
  • ÖZ ÇITAK   27-02-2010 19:30

    sevgili arkadasım hanedan yorum güzelde icraat nerede

  • Son Hanedan   26-02-2010 23:45

    Bu dağva sen ben partizanlik dağvasi değil, gelecek nesillerimize ve doğal hayatimiza yön verecek suyumuza birlik olup tek yürek tek bilek tek bir ağizdan hep beraber baskanimizin yapmiş olduğu girisimlere destek vererek sivil toplum örgutlerini ve halkı bu konuda bilgilendirip ve bilinçlendıreceğiz.......

  • Aydın   19-02-2010 00:01

    İçme suyu sulama suyundan önce gelirmiş. Git bi bak bakalım Ankarada suların yüzde kaçı içme amaçlı kullanılıyor. Benim kızdığım nokta da bu zaten. Şelaler, parklar, bahçeler, fıskıyeler, deniz büyüklügünde havuzlar. Sırf ne için birkaç sosyetik insan su şırıltısı altında bi çay içsin diye bütün bunlar. Hak mı reva mı bu. Adamın sloganı DAHA YEŞİL BİR ANKARA. Çöle çevrilmiş bir Kızılcahamam ve Dala Yeşil Bir Ankara.

  • UYUMAYALIM   18-02-2010 23:52

    UYUMAYALIM;ASKİ SU DAMARLARIMIZI BOŞALTIYOR Değerli Kızılcahamamlılar Kızılcahamam’a gönül verenler Yaklaşık 25 gün önce kurmuş olduğumuz grubun amacı Aski tarafından İlçemiz sınırları içerisinde mevcut Akyer ve Eğrekkaya Barajları altında kalan dere yataklarından KİRMİR ÇAYI Dere yatağına akan suların ve Ciğirler Köyü Mevkiinde yine Aski Tarafından açılan 24 adet yer altı su kuyularından alınan suların Bölgemize vereceği tahribatı dikkate çekerek,bu tahribatın Önüne geçilmesi hedeflenmiştir. Grup olarak ilk etapta bölgeden en çok mağdur duruma düşen Bulak Köyü,Yanıközbekler Köyü, Kızılcaören Köyü ve Ciğirler Köyü köy muhtarları ve Köy Dernekleri nezrinde girişimde bulunulmuş ve konunun Hassasiyeti anlatılmıştır.Bu köy Muhtarları ve Dernekleri konunun çözümü için Ankara 2.Bölge Milletvekillerinin tamamına Yazılı talepte bulunmuşlardır. Ayrıca bu konuda ileride mağdur Olacak KİRMİR ÇAYI üzerinde bulunan köylerin Muhtarlarının Ve Köylülerin bilgilendirilmesi yoluna gidilmiştir. İlçe Belediye Başkanlığı ile görüşülerek konu hakkında Yardım istenilmiştir. Kısa bir süre önce Internet FACEBOOK kurulan grup sayfamız Kızılcahamamlı Ve Kızılcahamam’a gönül veren duyarlı hemşerilerimizin Duyarlılığı sayesinde üye sayısı 500 ulaşmıştır.Grup sayfamızda ve Kızılcahamam la ilgili diğer grup sayfalarındaki Hemşerilerimizin Konu hakkında bilgilendirilmeleri sağlanmış ve görüş ve Önerileri de dikkate alınmıştır. Ayrıca grup olarak yapmış olduğumuz girişimler 17.02.2010 tarihli HÜRRİYET GAZETESİ ANKARA EKİNDE, İlçemizde İzlenme oranı yüksek olan KIZILCAHAMAM HABER .yöneticilerinin de duyarlılığı İle konu yerel haber sitesinde yayınlamış ve yayınlamaya Devam edeceklerini düşünmekteyiz. Bu konunun yaklaşık 25-30 gündür ilçe kamuoyunun gündeminde olmasına rağmen Bulak ,Yanıközbekler, Kızılcaören ve Ciğirler Köyü Dernekleri hariç, İl Genel Meclisi üyelerimizin Ankara da ,İlçemiz ve Köylerinde 86 adet Kızılcahamam, Kızılcahamamlılar ve Yabanabat ünvanlarını taşıyan sivil toplum örgütleri ile diğer köy derneklerin yönetici ve üyelerinin ASKİnin yapmış olduğu ve İlçemizin geleceğini ilgilendirecek Sorun hakkında gerekli girişimlerde bulunmadıkları gözlenmektedir. Yukarıda belirttiğim sorunlar hakkında şu ana kadar duyarlılık Gösteren ve yardımlarını esirgemeyen herkese ayrı ayrı Teşekkür ederiz. NOT:İlçemize ve Bölgemize ait sorunların giderilmesinde bize yardımcı Olabilecek Bölge Halkından seçilen bir Milletvekilimizin Olmaması en büyük noksanlığımızdır.Bu noksanlığı giderilmesi için Nasıl bir yol izlenmesinin tartışılması gerekmektedir. SaygılarımIarımızla UYUMAYALIM

  • su hayattır   18-02-2010 16:37

    ne yazık ki bu böyle arkadaşlar. esiyor gürlüyorsunuz ama işin iç yüzünü bilmiyorsunuz..Bilirkişiler bi rapor verirler içme suyu önceliklidir, zaten buralarda doğru düzgün tarım da yapılmıyor diye..Olsa olsa vatandaş kuruyan ağacının bedelini isteyebilir..Hepsi budur. Oysa biz bir seferlik zararımızın karşılanmasını istemiyoruz biz suyumuzu istiyoruz. Davada sadece zarar istenir..Kısa vadeli ucuz bir çözümün bize faydası olmaz.. Bu iş burada dertleşmeyle de olmaz..Olayın basında çok ca anlatılması gerek..yani ağlamayana mama yok

  • özbeklerli   18-02-2010 14:46

    Buradan ytekililere sesleniyorum. Bırakın bu yerin altındaki suları almayı. Küçük derelerin suyunu toplamayı. Onlarda bize kalsın. Ciğirler köyünün önünü ne hale getirdiniz. Yazıktır bu kadar ağaca, yeşilliğe. Memlekette su mu kalmadı? Önce israfı önleyin. Bu işlerin doğaya zarar vermeden çarelerini bulun. Tamam akar suyumuzu aldınız. Hiçolmazsa yer altı sularımıza bari dokunmayın.

  • hakan tosun   18-02-2010 13:48

    yine CHP noktayı koyar yine CHP soruna çözümarar bu partiyi görmezden gelmek vicdansızlıktır sevdamız 6 ok iyiki varsın nerde coşkun ünalın MHP si nerde??????

  • HÜSEYİN    18-02-2010 12:09

    arkadaş yazmış dar düşünce diyor bizde ankarada oturuyoruz ama kimseye tapulu arazime giripte ağaçları kesmeyi araziyi talan etme hakını vermez izin almadan su 500 mt ilerde pompa yardımıyla zaten alınıyordu bu kadar doğanın katledilmesine hiç gerek yoktu şu resimlere bakın tam anlamıyla kıyım ve hala devam ediyor

  • Aydın   18-02-2010 05:19

    Mücavir alanmış bi dahaki seçimde çağnı deresinden alırsın oyu az kaldı. İlçe nüfusunun yarısını bu suyu kesilen köyler oluşturmakta aklında bulunsun sonra demedi deme

  • RASİM AKKAYA   18-02-2010 03:02

    Değerli hemşehrilerim, Demek ki bıçak kemiğe dayandı. Sizlerin arasında son seçimde 3 ay kaldım. İlçem ve insanlarımız adına acıdım, üzüldüm, çoğu zaman ağlamaklı oldum. Kör bir siyası tutkunun içinde doğa harikası bir kentin, güzelim ilçemin nasıl için için yok edildiğini ve çaresiz kaldığına tanık oldum. Seçim programımda ve televizyon konuşmalarımda ceberut (Tanrı’nın her şeyin üstünde olan kudreti) bir anlayışla, hak, hukuk, mal, melal tanımadan; Allah’a ait kudreti kendilerinde görenlerin, Kızılcahamam cennetini cehenneme çevirmekte olduklarına tanık olduğumda KBRT’den haykırmıştım. Keşke yayına devam edebilseydi de KBRT’deki seçim konuşmamı arşivinden izleyebilseydik. O gün yalnız haykırdığımı biliyordum, ama bugün iki haber sitemizde de haykıran insanlarımızın sesleri beni geleceğe dönük olarak mutlu etmektedir. BENİM HEMŞEHRİLERİM AYAĞA KALKMIŞTIR ARTIK, DİYE DÜŞÜNÜYORUM ! Hemşehrilerim, yok edilmekte olan güzellik sadece Kızılcahamam değil, Türkiye’mizin cennet köşelerinden birinin de yok olmasıdır. Türkiye bu yok oluşa izin veremez. Belediye Başkanımız yukarıdaki sözlerinin arkasında durmalıdır. Sayın Kaymakamımız da seçimlerde yaratabildiği sessiz seçim iradesini, esas bugün KIZILCAHAMAM’IN YOK OLUŞUNA SEYİRCİ KALMAYARAK ENGELLEME iradesini gösterebilmelidir. İlçemizin her iki yöneticisinden de; siyasi parti başkanlarını, kent konseyini, muhtarlarımızı, dernek başkanlarımızı ve esnaf örgütleri başkanlarını toplayarak haksızlığa dur demenin yollarını aramalarını bekliyorum. Halkımızın uyanışı için kamu oyunu oluşturan KIZILCAHAMAM HABER’e ve mesajları ile bu ekranlara göz nuru döken hemşehrilerimi kutluyorum. Şunu bilelim Kızılcahamamlıların Ankara yolculukları başlamıştır.Saygılarımla... Rasim AKKAYA İstanbul

  • liberty   18-02-2010 01:45

    önemliye yazan arkadaşlar....adamlar ankara ya çalışıyo diyosunuz k hamam nereye bağlı söylesene bana sen yozgata mı bağlısın adam ankara civarı heryerden istediğini alır yanlış mı ha sen onun ilçesisin biraz yumuşak olsanız varya khamam dünya nın en güzel ilçesi olur ALLAH üç tane değerli su vermiş memlekete yalan mı

  • Aydın   18-02-2010 00:59

    Sularımızı alarak köylerimizi oyuncak gibi ordan oraya ordan oraya taşıyan. Miletin geçimini ekmeğini elinden alan Büyükşehir Belediye Başkanına tepkinizi gösterin. Ankarada ikamet eden binlerce Çamlıdere ve Kızılcahamam halkı bu kişiye bir tek oy verirseniz doğduğunuz bu topraklar sizden hesabıın sorar.

  • halk   17-02-2010 22:55

    degerli hemşerilerim zaten bugüne kadar yapılan yüzlerce uygunsuz kanunsuz işler yüzünden güzelim k.hamam tanınmaz sönük bi ilçe olarak kaldı... artık parcicilik hasımlık hısımlık zamanı geçti biraz daha uyursak tabiat mucizesi olan ilçemizi hepten dönülmez bi şekilde kaybedeceğiz ..gerekiyosa bütün k hamamlılar bir olup bu eşsiz doğa harikasını korumak için haykırmalı... bu memleket için ençok şehit veren ilçelerden biri olarak meclisten bunu istemek k. hamamın en tabiii hakkıdır

  • Durali GÜLLÜ-Özel idare personeli   17-02-2010 19:34

    Sayın Gökçek, Kızılcahamamın, Tüm Sularının Alayını Başkente Götürsen Bu kızılcahamam Halkı, vede bu kızılcahamamın Merkez köylüleri olan..... bu halk ne yapacak, sizde hiç Allah korkusu kalmadımı...*??????....... ALLAH ISLAH ETSİN EMİ..................... Koskoca kirmir çayını kurutacaklar, hiçbir Allah kulu çıkıpda Adan sen ne yapıyorsun, Ankarada yaşayanlar insanda, Burada yaşayanlar hayvanmı diyen yokmu????? Devlet teşvik amaçlı, kredi veriyor hemde ziraii kredi, su olmayınca ekdiğimi kabul et su olmayınca ne yapayım.... Kendimize gelelim, Sayın hemşerilerim haddimizi bilelim.........Biride kalkmış önemli diye yazan arkadaş, bize iyilik yapmıyor...Su insan oğlunun en can damarıdır....Adamlar kızılcahamamlıların kökünü kurutalım diye uğraşıyorlar sende kalkmış saçmalıyorsun, öyle iyilik yerin dibine batsın..... EYYYYYYYYYYY Sayın ciğiirlerliler huuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nerdesiniz özümüzü bilelim, köyümüze özümüze suyumuza sahip çıkalım, Bıçak kemiğie dayandı, adamlar resmen bizleri kesiyorlar, kimi bekliyoruz...Gerekiyorsa uçuralım, havaya köyümüzün önüne kurulan kuyuları, kolaymı demeyin vallahide kolay billahide,köyüme zarar verecek kişi babam olsa vallahide billahide uçururum, kuyu dediğin nedirki........??? Karşıma Allahım diye çıkanın Karşısına Peygamberim diye çıkmazsam namertim.......ALLAımın zoruna gitmesin.......Böyle imansızlık, böyle saygısızlık olmaz olsun..Nerde insan hakkı nerde doğa hakkı, susuzluktan köyümüzün önünde,ne elma ağacı ne şu nede bu kaldı,,,olmaz bukadarda

  • dur- bak   17-02-2010 15:49

    sayın editör bu su damarlarımızın boşaltılması işlemi yıllar önce başlamıştı geçde olsa nihayet (ciğirler köyü önündeki ağaçların büyük bir kısmı kuruduktan sonra) yayınlayabildiniz. Ayrıca bu habere delil olarak ciğirler köyünde kurumuş ağaçların fotoğraflarını yayınlayabilirdiniz. o fotoğraflarda sizde mevcut. teşekkürler.

  • ömer   17-02-2010 12:11

    bizim ihtiyaçımız yokmu kardeşim bu ne iş buna dur diyen akpe yönetim istiyor8uz doğuda olsa milet ayaka kalkardı ama bizde akp peykamber yetiştirmiş sanarım sessizlik ondan onların her sövlediği yaptığı doğuru demekki yarın biz susuz kalırsak ne olacak bu ağaçların günahı kimin hz. fatihin dediği gibim ormanlarınmdan bid dal kesenin başını aluruz demiş öle yapmak yazım

  • YUSUF DEMİRCAN   17-02-2010 12:01

    Değerli hemşerilerim, Yapılan hizmete şapka çıkartmak lazım ama böyle kalleşçe hizmet yapılmaz.Bunlar KIZILCAHAMAMLIY Haşaa salakmı sanıyorlar.Daha önceki yönetim zamanında nerdeydiler.BEŞ koca sene yatıp şimdi hizmet aşkımı debreşti bunların.Ben inanıyorumki bunların amacı hizmet değil mevcut yönetimi YIPRATMAKTIR. Yarın suyunuza ve doğanıza sahip çıkmadınız diye yerden yere vuracaklar. Buna emin olabilirsiniz.Hatırlayanınız varsa eğer rahmetli ABDURRAHMAN OĞULTÜRK veo zamanki belediyeyi Yenimahallenin asfaltını çalmakla suçlamışlardı.Şimdi onlar ellerini oğuşturuyorlar.Buradan sayın MELİH GÖKÇEK Başkana sesleniyorum.SAYIN BAŞKAN KIZICAHAMAMLILAR SENİ ÇOOOKK SEVİYOR.ONUN İÇİN BU İĞRENÇ OYUNA SEN ALET OLMA.SİZİ ÖMRÜMÜZÜN SONUNA KADAR GÖNLÜMÜZDE YAŞATALIM.KİSEDEN KORKMANIZA GEREK YOK. BÜTÜN KIZILCAHAMAM ARKANIZDADIR BUNU BÖYLE BİLMENİNİZİ TARAFINIZA İLETİYORUZ. Suyumuza dokunmayın DOKUNDURTMAYIZ.Bu arada iktidar partisinin değerli yöneticleri sizede bir çift sözüm var.Siz bu memleketin ekmeği ile büyümedinizmi.ne duruyorsunuz.Bu sizinde mücadeleniz değilmi.Büyüdüğünüz toprakların yediğiniz ekmeği HARAM olmayacakmı.Gıkınız çıkmıyor nedense. SELAMLAR SAYGILAR

  • Başkentli   17-02-2010 11:59

    Arkadaşlar bu sorunu sadece CHP göndeme getirdi.CHP nin farkı budur.Değerlerimizi kaybetmemek lazım.Lütfen işe ideolojik bakmayalım.Niye K.Hamam acaba .Ankaranın başka yeri yokmu.

  • metinn   16-02-2010 23:48

    başta başkan olmak üzere siyasi parti ve sözde olup özde olamayan sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerine seslenmek istiyorum. çene yapmayın. icraat yapın. son üç yıldır bu adam (melih gökçek) fütursuzca çalışmalarına devam ediyor. bu ülkede hukuk namına hiçmi bir şey kalmadı. derebeylik yaşanmıyor bu ülkede. bir araya gelin ve bu ilçenin geleceğini bu adamdan kurtarın. bergama köylülerini biraz örnek alın. ilçenin sadece suyu değil geleceği tehlikede. her köyün bir derneği var. dunya kadar sivil toplum kuruluşu var. bunları harekete geçirin ve bu haberi medyaya taşıyın. ankarada yüzbinlerce kızılcahamamlının da tepkisini çekin lütfen. kızılırmak projesinin kepazeliğini kızılcahamamın yer altı suları ile temizleme gayesi peşinde. bunun için cağız ceğiz diyeceğinize fiiliyata geçirip somut adımlar atın. ve mutlaka ulusal yayın organları kanalıyla haber yapın. haber değeri olan çok ciddi bir konudur bu. herkeste önemser.....

  • İsmet öztürk   16-02-2010 22:54

    Dünyada eşi benzeri sadece birkaç tane bulunan ilçemizin kıymetini bilelim, Sıcak su, maden suyu, tatlı su ve daha bir çok özellik. Ancak cennetten bir köşe olan Kızılcahamamın, başta Melih Gökçek ve duruma uyanamayan kızılcahamamlılar sayesinde cehennem köşesi haline gelmesi an meselesidir. Termal tesislerin arıtılmadan çaya verilen suları.yapılan baraj, doğanın kadledilmesiyle açılan yerleşim yerleri ve çok katlı binalar kızılcahamamın gelecekte kabusu olacaktır. Birzamanlar içinde 4-5 çeşit balığın yaşadığı, sularının etrafını yemyeşil yaptığı, o güzelim bahçelerin can suyu olan kirmir çayını bu gidişle artık nostalji olarak anacağız sanırım.

  • ÖZBEKLER KÖYÜ   16-02-2010 22:25

    Bu köylerin kuruluşu bu suyun yüzünedir. Atalarımıza, dedelerimize, ninelerimize büyük saygısızlıktır. Tarihe saygısızlıktır. Birilerinin keyfiyeti için köylü vatandaş mağdur edilemez.Utanmadan bir de Ankara alt geçitlerine köprülerine yazılar afişler asıyor Ankaranın su çözümüne çare bulduk bilmem kaç metrekarelik borularla su getiriyoruz diye. Birileri oğluyla, karısıyla siyasi rant elde edecek oy toplayacak ceremesini gariban vatandaş çekecek.. Resimdeki kesilen asırlık meşe ağacı kadar bile dünyaya faydası yoktur bu işi yapan kişinin. Bu kişiyi de herkes biliyor. Gelin birlik olalım suyumuzu vermeyelim. Tek elden ses çıkmaz iki elden çıkar.

  • yolcu   16-02-2010 18:31

    Kızılcahamam haklı, Başkan haklı, CHP'li milletvekili haklı..Ancaakk bu iş hukuki mücadele işi değil.dava açarak falan sonuç alınabileceğini sanmıyorum. Başkan iyiniyetli ve soruna hukuki bir çözüm bulmaya çalışıyor ama sular devletin hüküm ve tasrrufu altında. Olay ancak siyasi bir mücade ile ve diyalogla çözülebilir. CHP'li milletvekilinden Allah razı olsun..Ama bu iş zor arkadaşlar..sesimizi çok yerde duyurmamız gerek

  • doğan    16-02-2010 14:40

    kardeşim ne çekemiyosunuz soğuksuyu adam gibi tertemiz yapan büyükşehir değilmi

  • Bulakkoyu Muhtarlığı ve Derneği   16-02-2010 12:43

    Bulakkoyu Derneği olarak kızılcahamam kirmir çayı vadisinde kurulan köyümüzün geçim kaynağı olan tarlalarımız,meralarımız yani can damarlarımız olan azaphane deresi ayvacık deresi ve yaylamızın bağlantı dereleri aski tarafından anakara içme suyu projjesi adı altında derelerimizi kurutacaklar.Bizler köyümüzü yeşillendirmek güzellikleri yaşamak için sularımızı vermeyiz.Ayrıca bizler köylülerimizi köyümüze gelerek ev yapmalarını tarımla uğraşmalarını ve meralarda yaylalarda hayvancılık yapmalarını istiyoruz.Yani köyümüze güzellikler katmak istiyoruz.Bu bağlamda Belediye Başkanımızı tebrik ediyor yanında olduğumuzu sunarız. Bulakköyü Muhtarı ve Köy Dernek Başkanlığı

  • vatandaş   16-02-2010 10:58

    Önemli akadaş,biz bu suların alınmasına karşı çıkanlar basit düşünüyor olabilirliz, fakat sizin gibi düşünenler gibi kör değiliz, bu işlere karşı çıkmak biraz delilik olabilir fakat , adamlar sizin için çalışıyor diyecek kadar aptal değiliz.Kirmir çayı vadisinin tarımını yok ettiler kalan sularıda alarak yeşillikleride yok ediyorlar.Çiğirler Kızılcaöern arasında meyve ağaçları,kavaklar,söğütler bir bir kuruyor.

  • Has Ankaralı   16-02-2010 10:42

    Su demek can demek. Bu gidişle 10-15 seneye kalmaz yeşilliği ile övündüğümüz yaylalarımızdaki ağaçların suyu da kesilince arap çöllerinden hiç bir farkımız kalmayacak. Ekolojik dengeyi bozdurtmayalım. Kim bize sahip çıkıyorsa CHP olsun MHP olsun kim olursa olsun biz de onlarla beraber Kızılcahamam'ı sahipsiz bırakmayalım.

  • ömer demir   16-02-2010 10:16

    memleket meselesi ; Gensoruyu verenden de arkasında durandan da ALLAH Razı olsun. Parti değil Memleket meselesi.

  • okan   16-02-2010 09:11

    ki editör bile chp nin bu tavrını açıkca kıskanıyor. yazıdaki ifadeler böyle.

  • ferdi   16-02-2010 03:21

    sen Ankaralısın herhalde adamlar bize çalışırlar mı Ankaraya çalışıyorlar senin kafa basmıyor yada işine geliyor