Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  Dil Devrimi Cinayeti ve Osmanlıca Meselesi
  • Facebook da Paylaş
Dil Devrimi Cinayeti ve Osmanlıca Meselesi
  • 09-12-2014
  • 26 yorum
  • 5530 okunma
Son günlerde ülke gündeminde tartışılan Osmanlıca ve Dil devrimi ile ilgili bilmediklerimiz

Dil Devrimi Cinayeti ve Osmanlıca Meselesi

Türkiye’de dil faslında dünyada başka bir ülkede görülmeyen, görülmesi de tahayyül edilemeyecek ürpertici bir cinayet işlendi.

Bu yazıda, bu cinayetin belgesini yayımlıyorum. Buyurunuz:

İŞTE CİNAYETİN BELGESİ!

“Harf Devrimi’nin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir. Devrimin temel gayelerinden biri, yeni nesillere, geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı. Yeni nesiller, eski yazıyı öğrenemeyecekler, yeni yazı ile çıkan eserleri de biz denetleyecektik. Din eserleri, eski yazıyla yazılmış olduğundan okunmayacak, dinin toplum üzerindeki etkisi azalacaktı.”

Bu sözler, Millî Şef İsmet İnönü’ye ait. Bu sözlerin yer aldığı yer ise, Sabahattin Selek tarafından 1968 yılında kayda alınan İnönü’nün Hatırat kitabı.

Sabahattin Selek, kayda alıp da yayımladığı bölümler de olduğunu söylüyor.

İnsan, merak etmeden edemiyor elbette ki: Acaba İnönü, daha neler neler söyledi de, sonunda söylediklerinin önemli bir kısmı “sansür yedi”!

Yayımlanan kısımlarında bile İnönü’nün söyledikleri yenilir yutulur cinsten şeyler değil: Devrimlerin gerçek hedefini, gizlenen gerçekleri çok güzel fâş etmeye yetecek “şeyler”!

OSMANLICA: DÜNYANIN EN ZENGİN DİLİ

Antalya’da yapılan Millî Eğitim Şûrası’nda önemli, tarihî kararlar alındı. Bu kararlardan biri, Osmanlıca Türkçesi’nin liselere ders olarak konulması meselesi.

Bazı çevreler, hemen “Ortaçağ karanlığı”na mı dönüyoruz diyerek, bayatlamış, bu tür zamanlarda bozuk plak gibi çaldıkları ilkel tepkilerini dile getirdiler.

Oysa Osmanlıca Türkçesi, dünyanın en zengin dilidir. Nicelik bakımından değil, nitelik bakımından.

Bu açıdan İngilizce’den kat be kat zengin bir dildir. İngilizcenin derinliğinden sözetmek elbette ki abesle iştigaldir.

Osmanlıca dünyanın bütün belli başlı düşünce dillerinin, sanat dillerinin, bilim dillerinin, kısacası medeniyet dillerinin hepsinden beslenmiş, Osmanlıcanın omurgasını, ruhunu oluşturan Kur’ân Arapçası’nın filtresinden geçirerek beslendiği bütün dilleri kendine maletmiş tek derinlikli dünya dilidir.

Osmanlı Türkçesi bir yandan Arapça’nın,         Farsça’nın, İbranîce’nin hatta Hint dili Sanskritçe’nin temel kilit kavramlarını, öte yandan da Fransızca, İngilizce, İtalyanca, Balkan dilleri, Rusça başta olmak üzere Batı uygarlığının kurucu iki dili Grekçe’nin ve Latince’nin ana kavramlarını kendisine maletmesini bilen tek dünya dilidir.

Böylesine “çoğulcu”, derinlikli ve çaplı bir dünya dilinin Türkiye’de Dil Devrimi’yle yasaklanmış olması, oldukça mânidârdır.

OSMANLI TÜRKÇESİ YASAKLANMAMIŞ OLSAYDI...

Oysa Osmanlı Türkçesi, eğer yasaklanmamış olsaydı, Meşrûtiyet dönemlerinde gerçekleştirdiği atılımları sürdürecek, biz de Osmanlıca gibi köklü, asil ve çaplı bir medeniyet diline sahip olduğumuz için, fikir, sanat ve hayatta tahayyül bile edemeyeceğimiz ölçekte büyük hamlelere imza atabilecektik.

Artık olan oldu ya da Wittgenstein’ı izleyerek “yırtılan yırtıldı”, kaldığımız yerden dil yolculuğumuza bütün hızımızla devam edebiliriz.

Ebûbekir Râzî, “Dil, aklın ve kalbin aynasıdır.”

Tam bu noktada şu soruyu sormak isterim: Aynaya bak, ne görüyorsun?

Wittgenstein de, “Dilimin sınırları, dünyamın sınırlarıdır”, demişti.

Usta’dan esinle bendeniz de, şunu söylüyorum:

Diliniz ne kadarsa, dünyanız da o kadardır! Diliniz darsa, dünyanız da dardır!

DİL GİDİNCE, DİN DE GİTTİ, HAYAT ÇÖLLEŞTİ...

Türkiye’nin asıl sorunu, dil’dir: Medeniyet dili: Müslüman zihninin, idrakinin ve  tefekkür biçiminin yitirilmesi.

Unutmayalım: Düşünemeyen, düşer; düş göremez.

Dil Devrimi, vahyin ışığında yoğrulan dil’imizi sekülerleştirdi; İslâmî muhtevasını bitirdi. Din de, İslâmî ruhunu yitirdi.

Dil, gidince; din de gitti; hayat çölleşti.

Unutmayalım: “Dillerini” yitiren toplumlar,  “Yer’lerini;  Yer’lerini yitiren toplumlarsa,  Yön’lerini de yitirilirler ve insanlığa bir şey veremezler.

OSMANLICA, SEÇMELİ DEĞİL, ZORUNLU OLMALI

Osmanlıca seçmeli değil zorunlu ders olmalı. Yoksa hiç bir işe yaramaz,  geri teper, onca emek boşa gider! Kimse de bir daha böyle bir şeye cesaret edemez!

Böylesine zengin bir medeniyet dilinin, orta ve uzun vadede, önümüze açacağı ufukları ne kadar görebiliyoruz, bilmiyorum doğrusu.

Ama yazıyı iki aforizmayla bitirmek istiyorum:

Bir toplumu yok etmek mi istiyorsunuz?

Dilini, kültürünü yok edin!

Genç kuşaklarını aşağılık kompleksine sürükleyin, özgüvenlerini yok edin!

Bu ülke, hiç kimseden çekmedi “yerli sömürgeciler ”den çektiği kadar!

Dilini, kültürünü sömürgeci Batılılar bile yok edemezdi bu kadar!

YUSUF KAPLAN Yenişafak Gazetesi

Etiketler : Dil - Devrimi - Cinayeti - ve - Osmanlıca - Meselesi -
YORUMLAR
  • komik   11-12-2014 02:01

    ben hayatımda böylesine bir dar görüşlü zihniyet görmedim. bu fikirdeki insanlarla bu ülke biryere gidemez.

  • yetmez    10-12-2014 21:49

    bence yetmez.İnternette yasak olmalı.Ahlakımızı o bozuyor.Hem internet yasaklanınca oturur Osmanlıca tarihimizi okuruz.Başka türlü dinden-imandan çıkıyoruz çünki. "Geçmişini bilmeyen geleceğini bilemez miş".Bu nedenle şuç işliyor insanlar, bu nedenle öüyor madenciler,..Ondan geleceğe dair kaygılarımız bizim.hep ondan ay sonunu nasıl getireceğim kaygısı, hep ondan bu çocuklar nasıl okuyacak kaygısı. Hep geçmişi bilmemekten.

  • Osmanlıca   10-12-2014 21:09

    Doktor, mühendis olacak öğrencinin Osmanlı Türkçesi ile ne ilgisi alakası olacak ? Öğretilmeli ancak zorunlu değil seçmeli olmalı. İnkılaplara dil uzatan herkes de katıksız Atatürk düşmanı ve vatan hainidir, açık ve net.

    0

    0

    • kardelen   19-12-2014 16:59

      yüksek lisans yapan öğrenciler kutuphanelerdeki osmanlıca eserleri okutacak yer arıyorlar.bir tıp öğrencisi engiin osmanlı deryasından faydalansa kimbilir nelere ulaşır.yabancılar osmanlıca öğreniyor bizim kütüphanelerimizden faydalanmak için ama biz ne yapıyoruz

      0

      0

    • ders   10-12-2014 21:53

      ne doktoru ne mühendisi arkadaş. Bizim en sevdiğimiz ders tarih.Zaten sevmiyoruz öyle matematiği,feni.Hem ne lazım ki bize.adamlar yapıyor bizde kullanıyoruz ya zaten.

      0

      0

  • vatandaş   10-12-2014 15:53

    buradaki habere ve yazılan yorumlara gülüyorum.osmanlıca dünyanın en zengin diliyse neden o zamanki(osmanlı'da)okuma yazma bilen kişilerin sayısı azdı.harf devrimi ile okuma yazma oranı artmıştır.kusura bakmayın ama ne kadar zengin(!)olursa olsun ben arap ya da fars değilim ve osmanlıca eğitim almak zorunda da değilim!(editörün yayınlayacağını umuyorum)

  • nedir bu osmanlıca   10-12-2014 14:59

    arapa sorsan bilmez aceme okusan anlamaz türk'e söylesen anlamaz

    0

    0

    • en iyi   12-12-2014 10:49

      işte bu yüzden zengin bir dilmiş ya.kimse anlamayınca zengin dil oluyor.birileri için ne kadar az anlarsak o kadar iyi.Ne kadar az okursak o kadar iyi.hatta hiç düşünmesek ve hiç konuşmasak hepsinden iyi

      0

      0

  • vatandaş   10-12-2014 13:03

    seçmeli olmalı.zorla olan şeylerin sonucu ortada.biz türksek dilimiz türçe,arap ya da fars isek de dilimiz osmanlıca olsun

  • ismaiiil   10-12-2014 12:07

    Bu ülkenin müslümanları Osmanlıca ve Türkçe yok edilerek dinden ve ahlaktan uzaklaştırıldı. Dilden koptuğu için özüne sahip çıkmak yerine Batı ve vahşi batı Amerika’nın ahlaksızlığıyla yoğruldu.

    0

    0

    • kardelen   19-12-2014 17:02

      japonların cinlerin bilgisayarı yok

      0

      0

    • yazık   10-12-2014 21:19

      haklısın İsmaiiiill..ama her ne hikmetse bu gavur icadı ekranın önüne oturmuş yorum yazıyorsun.Bi bak bakalım şu fani dünyaya.Osmanlıca da kalsaydın zor bulurdun bu ekranları o telefonları.

      0

      0

    • Ruşen Ali   10-12-2014 16:30

      Kardeşim biraz oku.. Osmanlıda'da Türkçe Konuşuluyordu.. Resmi yazı dili arap harfleri ile yapılırdı.. Osmanlıca dediğin dil değildir.. Farsça-Arapça Karışımıdır..1923 ten önce Osmanlı'da okuma-yazma oranı %2 dir..

      0

      0

  • Ali   10-12-2014 11:23

    Ahlak aşkına iki üç güzel cümle yazınca milleti ikna mı edeceksin arapların dili değişmedi noldu dünyanın en ileri medeniyetimi bu vatandaşın eğitimi cehaletini bile alamamış ki...

  • Oğuzhan   10-12-2014 09:26

    Bir İngiliz çocuk 400 yıl önce Shakespeare eserlerini okuyabiliyorken; biz çok değil 84 yıl önce yazılan eserleri anlayamıyoruz. Unutmayın: Geçmişini bilmeyen geleceğini bilemez!

    0

    0

    • Oğuzhan   11-12-2014 12:15

      Evet okudum. Okuyorum. Namık Kemal'i, Mahmet Akif'i, Muallim Naci'yi de kendi yazdıkları dilde okumak isterim. Ayrıca bu nasıl bir zihniyettir de son 84 yıldakileri oku diyor! İngilizce ve Çekçe biliyorum. Osmanlıcayı da öğreniyorum. İngilizce öğrenince iyi, Osmanlıca öğrenince kötü mü? Allah akıl fikir versin. Son 84 yıldan 3-5 kitap okuyan insanların düşünceleri de tıpkı sizin gibi zaten.

      0

      0

    • tebrik   10-12-2014 21:29

      arkadaş 84 yıldan sonrakileri okudun da ondan öncesi mi kaldı.Tebrik ve takdir ediyorum seni gerçekten.İnşallah Osmanlıcayı da öğrenir 84 yıl öncesini de okursun.Kimbilir bugün işine yarayacak, dünya tarihini değiştirecek, medeniyetlere yön verecek ne önemli şeyler yazıyordur onlarda.

      0

      0

    • Oğuzhan   10-12-2014 19:14

      Düzeltme: "...400 yıl önce yazılan..."

      0

      0

  • tokat   10-12-2014 07:27

    kürtçe ders konulsun dediler bu kadar sesiniz çıkmadı be artık susun. Ecdadınızla övünün

  • Veysel BAYRAM   10-12-2014 01:10

    OSMANLICADAN korkanlar; Başıörtülüleri (MÜSLÜMANLARI) TBMM Genel kurulundan, Okullardan, Hastanelerden, Asker yemin törenlerinden ve ORDU EVLERİNDEN.ve üçlü koalisyon imarı ANS icadı KAMUSAL ALANLARDAN kovanlardır kovmaya çalışanlardır.

    0

    0

    • kemalist   17-12-2014 18:25

      evet sizim gibi gerici yobaz kuyrukcuları dün de kovduk bugunde kovacagız sizin gibi ingilize abd ye secde edenleri ecdad diye anmıyoruz bizler emperyalizme diz cöktüren Kemalin askerleriyiz varmı bu cumhuriyeti yıkmaya calısıyorsunuz ya bu milletin gazabından korkun cok yakındır istiklal mahkemeleri !

      0

      0

    • Veysel BAYRAM   11-12-2014 22:57

      TÜRK Yunun vb ile SAVAŞAN MEHMETLERİN % 99,99'u Şehitliğe inanmış İmanlı İhlaslı MÜSLÜMAN OSMANLININ MÜSLÜMAN torunları idi.

      0

      0

    • dayııı   11-12-2014 19:43

      sen ne salsalıyon gene laf olsun torba dolsun seni ti ye alan yok

      0

      0