Ana Sayfa  /  Kim Kimdir  /  Devlet Bahçeli kimdir?
  • Facebook da Paylaş
Devlet Bahçeli kimdir?
  • 24-03-2008
  • 18 yorum
  • 8280 okunma
1972 yılından itibaren Ankara İktisadi ve Ticari İlimler akademisi ve bağlı Yüksek Okullarda İktisat Bölümü asistanı olarak görev almıştır. Dr. BAHÇELİ, yine

Dr. Devlet Bahçeli (1948 - .... )

1948 yılında Osmaniye'de doğdu. Yörede Fettahoğulları olarak bilinen geniş bir Türkmen ailesine mensuptur. İlk öğrenimini Osmaniye'de, orta öğrenimini İstanbul'da tamamlayan Dr. BAHÇELİ, üniversite öğrenimini Ankara İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisinde yapmıştır.

Dr. BAHÇELİ, başlangıcından itibaren Ülkücü Hareket'in her kademesinde görevler üstlenerek Büyük Ülkü Davası'na hizmet etti. Dr. BAHÇELİ, 1967 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinde öğrenci iken Ülkü Ocağı Kurucusu ve yöneticisi olarak görev aldı. 1970-1971 yıllarında Türkiye Milli Talebe Federasyonu Genel Sekreterliği görevlerinde bulundu. Dr. Bahçeli, bir yandan aktif olarak Ülkücü Hareket'te yeralırken, diğer yandan da ilmi alandaki çalışmalarını devam ettirmiştir.

1972 yılından itibaren Ankara İktisadi ve Ticari İlimler akademisi ve bağlı Yüksek Okullarda İktisat Bölümü asistanı olarak görev almıştır. Dr. BAHÇELİ, yine 1970'li yıllarda Ülkücü Maliyeciler ve İktisatçılar Derneği'nin (ÜMİD-BİR) kurucularından, Üniversite Akademi ve Yüksekokullar Asistanları Derneği'nin (ÜNAY) kurucularından ve Genel Başkanlarındandır. İyi derecede İngilizce bilen Dr. Devlet BAHÇELİ, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde İktisat Doktorası yapmış ve aynı üniversitenin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Politikasında Ana Bilim Dalı'nda 1987 yılına kadar öğretim üyeliği görevini sürdürmüştür.

Dr. BAHÇELİ yine bu süre içerisinde Türk-İslam alemi, Türkiye ve Dünya Ekonomisi, Türk Tarihi ve Dış Politika konularıyla ilgilenmiş ve bu alanlarda çalışmalar yapmıştır. 12 Eylül 1980 darbesinden sonra cezaevlerine doldurulan MHP ve Ülkücü kuruluşların yöneticileri ile mensuplarının haklı davalarının her platformda savunulmasında takdirle karşılanan çalışmalarda bulunmuştur.

Ülkücü kadroların yetişmesinde önemli görevler de üstlenen Dr. BAHÇELİ, Başbuğ Alparslan TÜRKEŞ tarafından göreve çağırılması üzerine 17 Nisan 1987 tarihinde üniversitesindeki öğretim üyeliği görevinden istifa etmiş, 19 Nisan 1987 tarihinde yapılan MÇP Büyük Kurultay'ında parti yönetimine seçilmiş ve Genel Sekreterlik görevine getirilmiştir.

MÇP ve MHP'nin yönetim kadrolarındaki görevi, günümüze kadar kesintisiz olarak sürmüştür. Çeşitli zamanlarda Genel Sekreterlik, Genel Başkan Yardımcılığı, Merkez Yürütme Kurulu Üyeliği, Merkez Karar Kurulu Üyeliği, Genel Başkan Baş-Danışmanlığı görevlerinde   bulunan   Dr. Devlet BAHÇELİ, 6 Temmuz 1997 tarihli 5'nci Olağanüstü Kongre sonrasında MHP Genel Başkanı görevini üstlenmiştir.

05 Kasım 2000 ve 12 Ekim 2003 tarihlerindeki MHP Olağan Kongreleri'nde tekrar Genel Başkan seçilmiştir.

Etiketler : Devlet - Bahçeli - kimdir? -
YORUMLAR
  • yavuz   23-10-2011 22:26

    Apo'yu niye ASMADI da BESLEDİ?

  • ercan   23-06-2011 08:41

    mhp dervişi kabul etmekle herşeyi kaybetti.15 ihenet yasasının altında bakın bakalım kimlerin imzası var. hangi ülkücülükten bahsediyorsnuz daha. onun için mhp eski mhp değil artık. bu anlayışla ülke idare edilemez hala kör cahil insanların olduğuna şaşıyorum uyanın ülke gavurlara teslim edildi ikiz yasalarını imzalayan birinden liderlik beklemeyin ondan ancak teslimiyetci olmuştur. onun için mhp ile yolumuz ayrılmıştır .

  • Nizam-ı Alemci   10-08-2009 00:05

    Ey Ülküdaşlarım kendinize gelin devlet bahçeli denen adam mit elemanıdır..ülkü ocaklarını kapatan adam..eski ülkücülüğü bitiren adamdır bunun içindirki devlet bahçeli bırakın islamı ..türklüğü dahi savunamaz biz nizamı alem için ülkü koymussak onun peşinde gideriz bizim yerimiz ülkücü olarak alperen ocaklarıdır bunuda böle bilin .. ülkücülük türkçülük değil sadece .. bu dünyaya islam için geldik islamın ahlakı türklüğün faziletiyle düşünelimki türk-islam diyelim akıllı olun..ALLAHa emanet olun BİSMİLLAHİRAHMANİRRAHİM

  • ufuk   21-05-2009 04:48

    kesinlikle kamil kardeşim çok güzel anlatmış. başbuğum bu günleri görseydi. bu adamı değil genel başkan hizmetçi bile yapmazdı.

  • mustafa   16-07-2008 16:38

    Başbakanlığı Kendine Yakıştıramayan Lider arkadaşın teki böyle yazmış ya kardeşim yakıştıramama meselesi değil kapasite yok onda :)))))))))) apoyu affeden kimdi beyljer bu adam bence ajan .........

  • reşat   26-06-2008 18:43

    arif kardeşim yanlış anlamada siz herhalde herkesi kör,sağır falan zannediyorsunuz.evet siyaset doğru yapılırsa doğru,eğri yapılırsa eğri olur.size basit bir örnek vermek suretiyle, sizin bahçeli hakkındaki tezinizi çürütmek istiyorum."sayın bahçeli osmaniye mitinginde aynen halka şunu söylemiştir."size aponun kellesini getireceğim"demiştir.aynı bahçeli tüm partilileri toplayarak bir anket düzenlemiş ve bu ankette bütün ülkücüler,aponun asılmasını ve ab ye girilmesine hayır demişlerdir.sn bahçeli bu anketleri yırtmış ve hiç hesaba katmamıştır.istişare toplantısında bu durumu eleştiren sn orhan uzun'u partiden uzaklaştırmıştır.sn devlet bahçeli osmaniye halkına söz vermesine rağmen dosyayı aponun affedileceğini bile bile meclise intikal ettirmiştir.dolaylı yönden aponun affına neden olmuştur.bunu bir hükümet meselesi yapmam diyerek arka kapıdan dolaşmıştır. kardeşim bizler ülkücüyüz o parti bizim.ama şu anda o parti bizden değil.bu millete yalan söylemek bize yakışmaz.ülkücüler asla yalan söylemez.söylememlidir.bahçeli yaptığı icraatlarla ülkücülerin ve türk milletinin yüzünü kara çıkarmıştır.söylediklerinin hep tersini yapan belkide dünya üzerindeki tek parti başkanıdır.seviyorsan sana hayırlı olsun.allah bizden uzak tutsun.bizler ömrümüzü zindanlarda çürüttük ne davamızı nede ülküdaşlarımızı satmadık.satmayız. allah emanet olun tüm ülküdaşlarımı hasretle kucaklıyorum

  • KAMİL   26-06-2008 18:29

    doktordur kendisi,iktisat bilmez, yapar hataları hizaya gelmez, ne iştir gardaş ağlamaz gülmez, bir acaip yaratıktır bu işte. bir parti başkanı,halk ile işi, ne halk tanır onu nede bir kişi. zaten kimse ile olmaz bir işi, bir acaiyip yaratık bu işte. ülkücüler gitsin,tek ben kalayım hertürlü öğüdü baykaldan alayım moralim çok bozuk vallah neyleyim, bir acayip yaratık bu işte. bir söz eder,tersini yapar. arkadaş eş dost,tanımaz anında satar. dostun sözün değil el sözü tutar, bir acayip yaratık bu gardaşım. bir bakarsın savaş açar yedidüvel ülkeye, anında çark edip döner geriye, ülkücüyüde döndürdü sonunda süt dökmüş kediye bir acayip yaratık bu gardaşım. ülkücüler parstı yiğit bozkurttu, bu adam sayesinde hayata küstü yine meclise girdi PKK öptü, bir acayip yaratık bu gardaşım. başbuğum koyunda yılan beslemiş, bu adam kendini bizden gizlemiş, meğer bizden değil ecevittenmiş, bir acayip yaratık bu gardaşım. ülküdaşım üzülme,bugünler geçer, sağduyu inşallah birini seçer, kanımız yerde kalmaz olmayız nacar, bu adamlar hep gidecek gardaşım. tüm ülküdaşlarıma,selamlar saygılar hürmetler hollandadan kamil buyükşahin

  • ahmet   07-05-2008 14:27

    evet değerli ülküdaşlarım,ülkü ocakları kapatılamaz. dr.devlet bahçeli'nin son icraatına lütfen bakınız,17 adet ülkü ocağının faaliyetine son vermiştir.gerekçesi ile teşkilatçılık ile hiçmi hiç bağdaşmayan,DENETİMSİZLİK.evet yanlış duymadınız.denetimsizlikmalesef bugün mhp dışında bulunan tüm ülküdaşlarımızın gönlünde birer meşale olan ÜLKÜ OCAKLARINI sudan bahanelerle sn.dr.devlet bahçeli bir bir kapat- maktadır. şimdi diyeceksinizki ne diyor bu adam?neler saçmalıyor?ancak şunları iyi dinleyin. ÜLKÜ OCAKLARI türk milletinin tek güvence kaynağı olan kışlalardır.ülkücünün yetiştiği eğitim yuvalarıdır.günümüze bir bakın.mahallerde gençlerimiz git gide kötü alış- kanlıkların esiri olmaktadırlar.gençliğimiz hedefsiz,gençliğimiz ülküsüzdür.madde gücünün tesiri gençlerimizi esir almaktadır.gençlerimiz milli ve manevi duygulardan hızla koparılmakta, emperyalist fikirlerin esiri olmaktadırlar.eğitimde duyarsız,sağlıkta duyarsız,ekonomide duyarsız velhasıl ülke meselerinde duyarsız.kimi uhucu kimi balici kimi kumarcı.velhasıl TÜRK gençliği bilerek asimile edilmektedir. her semte,her mahalleye,hatta her sokağa ÜLKÜ OCAKLARI açılması gerekirken, ülkü ocaklarının kapatılmasını şimdi daha manidar bulmuyormusunuz.kapatacağınıza,eğer oraları yönetenleri beğenmiyorsanız idarecilerini neden değiştirmeyi akıl etmiyorsunuz. değerli arkadaşlar sizinle bir düşüncemi paylaşmak istiyorum.belki bana kızacaksınız. belki çok ağır eleştirileriniz olacak.ancak bunları söylemeden lütfen biraz düşünün. sistem ÜLKÜCÜLÜĞÜ bitirmek istiyor.maalesef bu misyon CİHAN PACACI ya yüklenmiş görünüyor. peki sistem neden ÜLKÜCÜLÜĞÜ yok etmek istiyor? 1-ÜLKÜCÜ ideoloji AVRUPA BİRLİĞİNE KARŞI olduğu için. 2-ÜLKÜCÜ ideoloji ABD nin BÜYÜK ORTA DOĞU PROJESİNE karşı olduğu için. 3-ÜLKÜCÜ ideolojinin büyük bir türk ve islam birliğinin kurulması düşüncesine sahip olduğu ve küreselleşmeye karşı olduğu için. 4-ÜLKÜCÜ ideolojinin ÜNİTER VE MİLLİ DEVLET taraftarı olduğundan 5-ÜLKÜCÜ ideolojinin SİYASİ İKTİSADİ YÖNDEN MİLLİ BİR MODEL olmasından. değerli arkadaşlar daha birçok şey yazmak mümkün ancak bunlar ana konular. mhp kapansa türk milletni bu kadar etkilemez.ancak ÜLKÜ OCAKLARI kapanırsa vay haline bu ülkenin. bütün ülküdaşlarımı şahıs yada şahıslara bağlı kalmadan düşünmeye ve bu ülke gençliğini kurtarmaya davet ediyorum. saygılarımla ahmet mercimekçi

  • ahmet   05-05-2008 15:15

    kıymetli ülküdaşlarım, bu sayfalarda çeşitli yorumlar yapmaktayız.yaptığımız yorumlar insanları karalamak küçük düşürmek yada onlar hakkında yalan yanlış beyanlarda bulunmak değildir.bir konu hakkında fikir beyan ederken MANTIK ve BİLİMİN kuralları uygulanmalıdır.ayağı yere basmayan beyanlar ve görüşler yanlıştır. bunları söyledikten sonra şu düşüncemizi dile getirmek istiyorum.ÜLKÜCÜ nedir? ÜLKÜCÜLÜK nedir?Kimler ülkücüdür?Kimler ülkücü değildir?ülkücüyü ülkücü yapan değerler nelerdir?ÜLKÜCÜ ne parsa ülkücülüğünü ispat eder?ne yaparsa ülkücü olmadığını gösterir?işte bu sorulara cevap ararsak kim ülkücü kim değil hemen anlarız. ÜLKÜCÜLÜK rahmetli ALPARSLAN TÜRKEŞ VE ARKADAŞLARININ yazmış olduğu tamamen milli bir doktrin olan 9 IŞIK MİLLİ DOKTRİNİ nin 1.inci maddeside ve aynı zamanda rahmetli ATATÜRK'ün de işaret ettiği,TÜRKLÜK GURUR VE ŞUURUNU, İSLAMIN İMAN AHLAK VE FAZİLETİNİ ESAS ALAN,KÜRESEL EMPERYALİZME KARŞI TÜRK VE İSLAM DÜNYASINI BİRLEŞTİRME,TÜRK MİLLETİNİ MUTLU, TÜRK DEVLETİNİ GÜÇLÜ KILMA İDEALİDİR. yani ÜLKÜCÜNÜN önce bir ülküsü olması gerekir.ülkücüyüm demekle ülkücü olunmuyor demekki ülkücünün önce bir ülküsü olması gerekiyor.ÜLKÜCÜLER olarak bizim idealimiz yukarıda belirttiğimiz hedeflerdir. 9 ışık milli doktrini tamamen kendi insanımız tarafından vucuda getirilmiş,iktisadi ve siyasi yönden bu ülke ve bu ülke insanının yapısına göre tasarlanmış bir ideolojidir.her ikiside yahudi icadı olan liberal kapitalizm ve komünizme alternatif olarak geliştirilmiş bir 3.üncü yoldur.dünyanın yahudiler tarafından sömürülmesine karşı milli ve manevi refleksimizi kuvvetlendiren 9 ışık milli doktrini maalesef birçok ÜLKÜCÜ tarafından bilinmemektedir. demek oluyorki ÜLKÜCÜLÜK,küreselliğe kapalı bir ideolojidir.ÜLKÜCÜLÜK küresel yapıyı türk ve islam coğrafyasının iktisadi ve siyasi birliğinde aramaktadır.21.inci yüzyılını idrak etmekte olduğumuz çağımızın en önemli problemlerinden bir tanesi ENERJİ bir diğeri ise SU olmaktadır.ABD ve BATI ise bu kaynakların neredeyse %80 İNİ ELİNDE BULUN- DURAN TÜRK VE İSLAM COĞRAFYASINDA HALEN GASPCI,BÖLÜCÜ VE İSTİLACI TAVIRLARINI SÜRDÜRMEKTEDİRLER.işte ülkücülük bu kavganın milli tarafıdır.yani her TÜRK MİLLETİ MENSUBU VE MÜSLÜMAN OLAN HERKES ÜLKÜCÜ OLMALIDIR. ülkücü ideoloji AVRUPA BİRLİĞİNE karşıdır.TÜRK-İSLAM BİRLİĞİNE taraftır. şimdi gerçekleri konuşmanın tam zamanıdır.dr.DEVLET BAHÇELİ ülkücümüdür? kıymetli arkadaşlar MHP bizim el emeğimiz göz nurumuz partidir.hatta MHP bir parti değil bir bir aile yuvasıdır.emperyalist AB ve ABD nin,birzamanlar kızıl KOMUNİZMİN akın- larına karşı kurduğumuz bir KALEDİR.şunu iyi anlayın ve cevap yazarken lütfen aklın ön planda olduğu gerçekçi cevaplar yazın. bizim MHP ve ÜLKÜCÜLÜKLE kesinlikle bir mücadelemiz ve bir eleştirimiz olmaz olamaz.çünkü MHP ve ÜLKÜCÜLÜĞÜN temel taşları bizleriz.ben komunist kurşunlara hedef olmuş,devlet memurluğundan ihraç edilmiş ve hayatı idealleri yüzünden ızdırapla geçmiş bir arkadaşınızım.bütün ülküdaşlarım benim kardeşlerimdir. Bizler dr.devlet bahçeli'nin hasımları değiliz.düşmanıda değiliz.Bizler,dr.devlet bahçeli bizim ideolojimizi savunmadığı için,partimizin başından bir an evvel gitmesini istiyoruz. çünkü, gerek 57.hükümet,gerekse 60.hükümet dönemindeki icraatlarına bakılırsa,dr.devlet bahçelinin ÜLKÜCÜ olmadığı hemen anlaşılır. ÜLKÜCÜLER ideolojisi gereği,AB ye karşıdırlar.peki dr.devlet bahçeli ne yapmıştır? 57.hükümet döneminde AB İKİZ YASALARINI İMZALAMIŞTIR.değerli ülküdaşlarım bu ikiz sözleşmeleri lütfen okuyunuz. ÜLKÜCÜLER ideolojisi gereği MİLLİTYETÇİDİR.peki dr devlet bahçeli ne yapmıştır 57.hükümet döneminde TAHKİM YASASI çıkarmıştır.değerli ülküdaşlarım bu tahkim yasasını lütfen okuyun. ÜLKÜCÜLER ideolojisi gereği İSLAM AHLAK VE FAZİLETİ doğrultusunda hareket eder. peki dr.devlet bahçeli ne yapmıştır?57.hükümet döneminde 15 ğünde 15 yasa adı altında AVRUPA birliği paketlerini kanunlaştırmıştır.bunlardan bir taneside maalesef kürtlere TV ihdas edilmesi hakkındadır.milli devleti,üniter yapıyı bozmaya kapı aralamıştır.İDAMIN kal- dırılması AB ikişz sözleşmelerinde mevcuttur.dolaylı yönden bebek katilinin idam cezası affedilmiştir. değerli ülküdaşlarım anlatacak çok şey var.dr.devlet bahçeli bunları yaparken hiç bir ülkücünün ve partinin kararını dinlememiştir.DEVLET ADAMLIĞI NEDİR?ACABA. DEVLET ADAMLIĞI,KENDİ DEVLETİNİN GÜCÜNÜ BAŞKASINA GÖSTERENDİR. BAŞKALARININ KANUNLARINI KENDİ MECLİSİNDE KABUL EDEN DEĞİLDİR. TÜRK DEVLETİNİN KANUNLARINI KENDİ MECLİSİNDE KABUL EDEN BİR ÜLKE VARMI? 60.hükümet zamanında ise ABD ile 9 maddelik gizli anlaşma yapan,ve bunu bir sır gibi türk milletinden saklayan ABDULLAH gül'Ü CUMHURBAŞKANLIĞI koltuğuna oturttu. erzurumda ip attı.alın apoyu siz asın ben asamadım dedi.ancak kendisi ve kendisi gibi düşünenlerle şu anda mecliste.idam cezasının tekrar anayasaya ve kanunlara girmesi için bir kanun teklifi bile yok.HADİ BAKALIM DR.DEVLET BAHÇELİ samimi isen ÜLKÜCÜ isen İDAM CEZASININ geri getirilmesi için bir kanun teklifi ver bakalım. AB dayatması yasaların iptali için bir önerge ver bakalım.BEN BİR ÜLKÜCÜ OLARAK UTANIYORUM,VAKIFLAR YASASINI CHP MAHKEMEYE VERDİ.sayım yetmiyor diyorsun.yetmiyorsa CHP ile neden beraber olmadın?hani devlet adamlığı?vakıflar kanunu sana göre bu devleti ve milleti tehlikeye atıyorsa,bu kanunun iptali içinde CHP ile beraber dava açsaydın. ben çok üzülüyorum.şehit olan benim gibi mağdur olan ülküdaşlarıma sesleniyorum. yalnız değilsiniz.yalnız değiliz.ALLAH bizlerin yar ve yardımcısı olsun.bizler mucadeleden asla yılmayacağız.rehberimiz KUR'AN,hedefimiz TURANdır. ayrıca şunuda belirtmek isterim.hiçbir ülküdaşım çıkarı için komunist kurşunu yememiş, işkencelere maruz kalmamıştır.ben dahil hiçbir ülkücü menfaati için okulundan,işinden atılmamıştır.devlet memuriyetinden uzaklaştırılmamıştır.hiçbir ülküdaşım çıkar ve menfaat gözetmek için ülkesi ve milleti için ölüme koşmamıştır.BİZLER TUNÇ YÜREKLİ TÜRKLERİZ. EN DERİN SEVGİ VE SAYGILARIMLA, TÜM ÜLKÜDAŞLARIMA SELAMLAR,SAYGILAR. AHMET

  • alperen   24-04-2008 21:26

    Son yorumu yapan arkadaş herhalde uzayda yaşamış.Terörist başı apoya af çıkaran 1994 rp-dyp hükümetidir.İyi anlayabilmesi için 56.T.C Hükğmeti icraallarını araştırsın.Devlet BAHÇELİ emanet oylarla başbakanlık yapacak siyaasi krakterde derğildir.Önce devletim,sonra halkım,sonra partim diyebilen liderdir. 57 koalisyon hükümeti ne şartlarda kuruldu herhalde haberi yokmuştu arkadaşın.

  • Başbakanlığı Kendine Yakıştıramayan Lider!!!   24-04-2008 00:26

    Merhum Alparslan TÜRKEŞ dönemi MHP idaresi ile Devlet Bahçeli dönemi asla bir görülemez, Delvlet Bahçeli kimdir ? Devlet Bahçeli kendine başbakanlık makamını yakıştıramayan bir liderdir. Devlet Bahçeli, Milliyetci muhafezakar partilerle koalisyon hükümeti kurup başbakan olması gerekirken, ülkücü camianın yıllarca muhalefet ettiği eceviti iktidara taşıyan eveviti başbakan yapan liderdir. Devlet Bahçeli, asker - polis - çocuk katili terörüst apoyu idamdan kurtaran liderdir. Devlet bahçeli, ecevitin isteği ile imam hatip lisesi mezunlarının önünü kesen liderdir, Devlet Bahçeli kolisyon hükümetti döneminde enflasyon ve kur farkları ile yoksulu perişan etden liderdir, Devlet Bahçeli, hernekadar yargı önünde aklansalarda kamu vijdanında hiç bir zaman aklanmayacak bakanların lideridir. Devlet Bahçeli, kolisyon hükümetinden tart edileceğini anlayınca, kolisyonu bozan, bu hızla genel başkanlıktan istifa eden, ama hala genel başkanlığını sürdüren liderdir. Saygıdeğer arkadaşlarım lher şeyi toz pembe göstererek MHP daha fazla zarar vermeyin, gerçekleri anlatın, gerçekleri yorumlayın ki, MHP, nin başına gerçek bir ülkücü-milliyetci lider gelsin .

  • ANKARAM   02-04-2008 18:43

    Ali Bey size tek şey söyleyeceğim. DEVLET BAHÇELİ'yi anlamak seviye meselesidir. O'nu anlamak her yiğidin harcı deildir. O dönem hakkında hiç bişey bilmediğiniz yazdıklarınızdan belli. Nitekim ben size daha çok güldüm kusura bakmayında.

  • ali   30-03-2008 12:06

    Yorumlara çok güldüm.Nerde yaşıyosunuz kardeşim ikiz yasalar,tahkim,ab sevdası bahçeli zamanında değilmiydi.Terör suçluları birbir çıkarken ülkücüleri niye çıkarmadı cezaevinden.şuan yanındaki tunca toskay,gündüz aktan mı ülkücü.mhp'nin adı kalmıştır yoksa siyaseten dyp anap türü bir partidir maalesef durum bu.Allah'a emanet olun