Ana Sayfa  /  Okullarımız  /  Başarılı müdür rotasyon kurbanı
  • Facebook da Paylaş
Başarılı müdür rotasyon kurbanı
  • 01-01-1970
  • 26 yorum
  • 11830 okunma
Kızılcahamam’da rotasyon dolayısı ile ilçede bulunan on beş okuldan on birinde görev yapan müdürlerin yerleri değişecek herkes tercihini yaptı
Kızılcahamam’da rotasyon dolayısı ile ilçede bulunan on beş okuldan on birinde görev yapan müdürlerin yerleri değişecek herkes tercihini yaptı. Atanacağı okulu beklemeye başlarken ilçede görev yapan ilköğretim müdürleri ilçe içerisinde yer değiştiriyor. Liselerde ise durum farklı Anadolu Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi ve Kızılcahamam Lisesi müdürleri yeni atama ve sürelerinin dolmaması üzerine Rotasyonun dışında kaldı.  Rotasyonun vurduğu üç başarılı müdür İmam Hatip Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi ve Turizm Meslek Lisesi müdürleri genç yaşları ve az olan kıdemleri ile Ankara merkez de bir okula gitme şansları bile neredeyse görünmüyor.  
 
Rotasyona okul müdürleri de amaca hizmet etmediği için tepki gösteriyor. Rotasyonun çıkma nedeninin yüzü eskimiş, bulunduğu okulda hizmet verme azmi kalmamış on beş yirmi yıllık müdürlerin gönderilip yerine daha yeni genç ve dinamik müdürlerin gelmesi amacı ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konduğunu dile getiren okul müdürleri tepkili.
 
Yaşları ve kıdemleri dolayısı ile puanları yüksek olan Okul müdürleri en güzel okullara atanabilme şansına sahip iken, Genç idealist ve dinamik Okul müdürler ise bu rotasyon tarafından cezalandırılmakta, bulunduğu okullardan daha kötü olabilecek okullara gitme ihtimali bulunmakta diyor.
Etiketler : Başarılı - müdür - rotasyon - kurbanı -
YORUMLAR
  • aydın   09-09-2010 19:43

    Adresi belli olsun diye hafta içi ara sıra okula uğruyorlar:))) Hakkatten iyi bir tespit:))))))

  • tayfun    06-09-2010 13:07

    şu 30 yıllık eğitimciyi bi söylesende bilsek. ankaranın merkezi istanbulun merkezi izmirin merkezi ile kızılcahamamı karıştırma. senin gibi teknik konuşan bir insanın böyle gaflar yapmaması gerek. öğretmen atanır 30 yıl çalışır, maliyeci atanır 30 yıl çalışır, tapucu atanır 30 yıl çalışır ....... ama okul müdürüysen kelaynaksın. 5 yılda gitcen. niye? verim vercen. yapma yaaaaaaa:) senin kadron değişmeden, senin yetkilerin artırılmadan, senin yardımcıların dururken, senin amirlerin dururken onlar statiko olmaz. sen durmaya kalkarsan statikocu olursun. adalet aynı durumda bulunan insanlara eşit muamele demektir. neyse kına delik kapatmaz sana ben dolgu alçısı göndercem senin gaz kaçıran bi kaç yerin var oraları onunla kapat. çünkü iyi kokmuyor. kınaya gelince özel bir hediyeydi kıymetini sen bilemedin. yinede göndercem yakarsın belki bi yerlerine

  • mazhar ferdi akkaya   06-09-2010 12:56

    EDİTÖR: BÜYÜK HARFLE yazılan yorumlar yayınlanmamaktadır. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

  • çakır66   03-09-2010 11:33

    Çok bilmiş arkadaşlar performans teorisinden bahsediyorlar.Şimdi okullarda hiç çalışmayan müdürler rotasyonla yer değiştirince çok mu çalışacaklar.Ya da rotasyon için tercih etikleri okullara performanslarına göre mi atandılar?Bir şeyi savunurken düşünüp taşınıp öyle savunun.Evet rotasyo gerekli ama bu şekilde değil.Örneğin çok tartışıldığı için Sedat hocayı ele alalım.Performansını tarafsız bir şekilde inceleyelim.Müdürlük sınavını kazandı.İlçeye bir turizm okulu açılması gerektiğini savundu.Bu savunmasına Kızılcahamamlılar ve genel müdürlükktekiler güldü.Anadolu Lisesinin2. katında her türlü imkandan yoksun okulu açtı.Atıl durumdaki Erkek Teknik misafirhanesini yerel imkanlarla ayağa kaldırıp Okul Pansiyonu yaptı.Yaptığı çalışmalarla okuuna büyük bir bina kazandırdı.Yeni binasını çevre düzenlemesi ve teknolojiyle donatıp ilin ve genel müdürlüğün örnek okulu yaptı.Öğrencilerin üniversite başarısını sürekli yukarı çekti.Yemek ve sunum yarışmalarında ilçemizin adını duyurdu.Kaymakamlığın birçok toplantısını o organize etti.Bu yüksek performansa ödül Beypazarı Ticaret Lisesi oldu.Gittiği okul şu anki okulun her yönden dörtte biri etmez..Ali Rıza Hoca yıllarını İmam-Hatip Lisesine verdi..Binasını pansiyonunu çevre düzenlemesini yaptırdı,Ankara'da imam hatipliler arasında ilçemizi en iyi şekilde temsil etti.Güreş sporunu sevdirdi ve ilçemize birçok derece getirdi.Yükselen bir üniversite çizgisi yakaladı.Onun ödülü de binası olmayan Pursaklar İmama Hatip.Bayram Hoca hem kendi okuluna hem de kız meslek lisesine müdürlük yaptı.Pırıl pırıl bir okul oluşturdu.ilçe nüfusuna bakarak Ankara'nın döner sermayesi en yüksek okulu oldu.1trilyonluk bir bütçe yakaladı.Öğrencilerini çeşitli şekillerde Ab ülkelerine götürdü.İş üretti,İlçemizde İzciliği tekrar ayağa kaldırdı.Doğaya dost izciler yetiştirdi.İlçenin birçok organizasyonun da yer aldı.Son yıllarda okulu üniversite anlamında da başarılı olmaya başladı.Onun ödülü de Ankara'nın en belalı Endüstri meslek lisesi olan bakanlığın bile çözüm üretemediği Yıldırım Beyazıt Endüstri oldu.Peki bu giden başarılı müdürlerimizin yerine kimler geldi kimse.İlçemiz öğretmen açığında rekor kırarken bir de müdür açığında rekor kıracak. Ya başarısız müdürler.Soruşturma geçiren,sınavları okulları dökülen müdürler ne yaptı.İlçe içinde al gülüm ver gülüm yaptı.Düşünün ilçede bir Anadolu lisesi var son dört yılda kızılcahamamlı öğrenci sayısı ortalama 22.Bu sene Ankarada bol sayıda Anadolu lisesi açıldı okul puanı düştü de ancak kızılcahamamlı öğrenci sayısı arttı Performans sonucu kura ile müdür ataması da bizde olur.O kura listesine bakarsanız bu işlerin ayarlama olduğunu anlarsınız.Hepsi al gülüm ver gülüm. Bir diğer husus lise branşlı müdürlerin ilköğretime ,ilköğretim branşlı müdürlerin yan branş ayağına liselere atanması da ilahi bir komedidir. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.Giden müdürlerim yolunuz ve bahtınız açık olsun.Mahkeme kararıyla dönmeniz dileğiyle Kızılcahamam adına teşekkürler.Allah razı olsun.

  • ali   01-09-2010 16:42

    Tayfun bey merak etme senin kızılcahamam gibi küçük dediğin yerde çalışıp hemşerilerime hizmet etmek isterdim ama senin dediğin gibi büyük yerlerde çalışıyorum.Artık dünyada performans sistemi uygulanıyor ve kurumlar personeline belli bir seneden sonra aynı yerde çalıştırmama şartı koşuyor.Personel kalmak istersede ünvan vermiyor.Eğitim sektörü diğer sektörler gibi degil çok hassas hata kabul etmez.Kızılcahamamın evlatları çok şey kaybetti.Adam 30 sene önce aynı okulda göreve başlamış aynı yerden emekli oluyor.Bu memlekette artık statükoculara yer yok.Alışılmış rahata bana dokunmayın.Devlet yolluğunu veriyor harcırahını veriyor.Git hizmet et Türk bayrağının dalgalandığı her yer bizim için vatan.Artık türk gençleri sınırları aştı yurtdışında maddi kaygı gütmeden sadece hizmet için görev yapıyor.O kınayıda hiç gönderme kendine yak.Bu kafayla zaten karga sekmezi aşamazsın hararet yapar.Kınaylada radyatörün deliklerini kapatırsın.

  • tayfun   31-08-2010 19:25

    harcanıyorsun bana sorarsan. bu akademisyenlikle kızılcahamam gibi küçücük bir yerde harcanacağına memleket için daha faydalı olabileceğin yerlere git. işin ne bilmiyorum. ama sen gitme ya istersen. biz seni gönderelim. enerjini ülkenin farklı yerlerinde değerlendir. ne kadar kolay ve basit geliyor insanlara hop memleket değiştir. hokus pokus işimidir bu. efendim işine gelmiyorsa öğretmen olma diyceksin sen şimdi. kurulu zemberek desene. iyi tamam bizde olmayız bundan sonra. sende bi adres yaz sana iki kilo zor çıkan bir kına hediye edeyim:)

  • ali   26-08-2010 16:45

    Rotasyon uygulaması insan kaynakları politikalarının vazgeçilmezi başarı için olmazsa olmazlardandır.Artık bütün kurumlar uyguluyor.Ben ilkokulu,orta okulu,liseyi benden 6 yaş büyük abimin hocalarıyla okudum hala aynı hocalarla kardeşlerimiz devam ediyor.Öğretmen geliyor memleketimize bakıyor havası suyu iyi yerleşip kalıyor.İki de inek,beş tavuk on tanede arı alıyor.Hayvancılık veya ticarete soyunuyor cevrede ediniyor ufak ufak siyasete de soyunuyor.Eğitimcilikte haftanın belli günleri adres belli olsun diye gelinip gidilen okul denen adresteki tatili bol işi hafif meslegin adı oluyor.Ama rotasyon olsa eğitimci farklı yerlerde farklı insanlarda çalışarak hem kendini yenileyecek hemde okulu bitirdiği gündeki idealistligi halen devam ediyor olacak. Tabi bu değerli müdürlerimiz çok iyi eğiticiler ve idarecilerdir.Ama kimsenin yeri doldurulmaz degil.

  • veli   26-08-2010 13:48

    iyi yada kötü, öyle yada böyle senin öğretmenliğini yapmış birisi için sanal alemde dedikodu yapmanın anlamı ne? senin matematik öğretmenin einstein de olsa kusura bakma ama sen yine bişey öğrenemezdin. çünkü biraz geç anlayan, ve kafası basmayan bi tarafın var gibi geldi bana. benimde hocamdı yakup hoca, bence ondan pek birşeyler anlayamadım ama matematikte ümitsizde vaka değilim. hatta çokda iyiyim şu an. ilerleyen zaman ve fırsatlar demekki sana hiç bir şey sunamamış. yada kendini geliştirmeyi hiç denememişsin. her şeyi hoca vermez insana... sonra öğretmenin neticede bu insan burdan bu şekilde konuşmak insanlığı yakışmaz anladınmı....

  • fidan    25-08-2010 16:25

    haberin başlığını okuyarak yorum yapanlara sesleniyorum. içeriğini okuyun ona göre konuşun. sırf takım tutar gibi her icraatı olumlu yada olumsuz değerlendirme erdemsizliğinden kurtulun. kralcı olmayın. inanki kral efendi sizin kadar sahiplenmiyor yanlışını. yazık iradesi esir düşmüş zavallılar.

  • zombi   25-08-2010 16:23

    biliyorsanız konuşun ibret alsınlar bilmiyorsanız susun adam sansınlar. ağzı olan konuşuyor ya pes valla. bu toplumu nasıl bu hale getirdik aklım olmuyor. önüm açılsın diyen zevat, öğretmen müsveddesi isen sen, yazık sana düşen çocuklara. bu milleti bu kadar çaptan düşürdüler işte. ne diyelim dostum bu gemi batarsa birlikte gideriz. herkesle gelen düğün dernek demiş atalarımız. :))

  • M.Ali   25-08-2010 12:54

    İçişleri Bakanlığı Mülki Amirleri, Emniyet mensuplarını, Asker Subay ve Assubayları, Adalet Yargı mensuplarını, Orman Mühendislerini daha adını sayamayacağım pek çok kurum personelini rotasyon yapmaktaydı. Bu kervana ilk defa Milli Eğitim de katılmış oldu. Nasıl ki Kaymakamların, Savcı -Hakimlerin, Polislerin rotasyonuna sürgün filan demek doğru değilse, okul müdürü rotasyonlarına da sürgün demek, ah vah etmek doğru değildir. Aslında rotasyonun tüm kamu personeline uygulanması da gereklidir. Sanıyorum yakın gelecekte rotasyonun kapsamı genişletilecektir.

  • Sedat   25-08-2010 05:24

    Şurayı okuyan o kadar öğretmenden Yakup hocanın şu an nerde olduğunu bilen yok mu bişiy yapmıyacam evine mi çekildi kızılcahamamdan göç mü etti nerde acaba. Bakın size bi örnek veriyim içinizde matematik hocası var ise. Kursa gidiyorum bugün dersane hocası formülü verdi sayıları sadece yerleştirin bölün çarpın tamamdır dedi neyse formülü ezberledim. İster inanın ister inanmayın hani o formülde x i butarafa alırsın onu o tarafa alırsın eksi olur o tarafa alırsın artı olur ya onu yapamadım. Kısacası yapacağım sadece topla böl çarptı bi de x in yerini değiştiriyordun. Neden mi orta okulda yakup hoca gibi bi matematik hocam olduğundan.

  • Ali   24-08-2010 16:56

    Bence eksik olmuş.Bu uygulama tüm idarecileri kapsamalı.

  • ali   24-08-2010 16:37

    bak angutcum tabiki güzel bi uygulama adam okul müdürü oluyu sanki babasının dükkanı 50 sene okulu terk etmiyor olacak bişey değil arada bi gezindirecenki emekli olacaklar bizlerin önü açılacak öle bi yeri benimseme olmasınn

  • sait   23-08-2010 15:17

    camianın üyesi olan dostum neden öğretmene bu rotasyon uygulanmasın. okullarda müdür, müdür yardımcısı ve öğretmen bir ekip değilmi. sende o yönetimin bir parçası değilmisin. peki öğretmen kadrosu kifayetsiz olan bir okulda müdür napacak bi söylermisin. bence rotasyon olsun sonuna kadar olsun. ama müdüre , müdür yardımcısına öğretmene hatta ilçe milli eğitim müdürü ve şube müdürlerinede olsun. yarım ağızla konuşma. bu uygulamada adaletsizlikler ortaya çıkarsa sende suç ortağı olarak vebali üstlen. çünkü sizler bunu destekleyenlersiniz.

  • selami   23-08-2010 03:24

    Camiada olan biri olarak doğru karar olduğuna inanıyorum.Devlette devamlılık esastır.Harekette bereket vardır.Malesef uzun süre aynı okulda görev yapan müdürler okulları aşırı benimsedikleri için yanlış uygulamalara sebep oluyorlar.Okullara dinamizm kazandırması açısından bu olmalı.

  • Tankut   23-08-2010 03:08

    güzel tarafını bi açıklasan bu uygulamanın bizde bişeyleri bilmiş oluruz değilmi. adalet uygulaması buysa uygulayıcıların yazık, yazık, yazık... sende bu güruha aitsin anlaşılan...

  • hakan    22-08-2010 16:54

    Bayram hocam, Ali rıza hocam ve sedat hocam bence siz bunu hak etmediniz. kızılcahamamda izciliğin temellerini atan 24 saatini ilçe için uğraşan bayram hocama ve diğer başarılı müdürlere üzüldüm. bunun amacı ne anlamadım.ama bi iş yapıyorsanız doğru yapın. gitmesi gerekenleri tesbit edin ve onları yollayın, coookkk yazık....

  • Sedat   21-08-2010 04:30

    Hazır bütün okul müdürleri burda toplanmış ve KPSS sonuçlarının yeni açıklandığı şu günlerde yıllardır içimde kalan ve paylaşmak istediğim bir uhde var. Sayın editör lütfen yayınla. Ben 2000 yılında liseden mezun oldum. O yıl bu yıldır KPSS ye ÖSS ye giriyorum adları değişti fakat sorular yine aynı sorular. Söylemek istediğim ne biliyor musunuz. Ben her sınava 30 soru 45 soru geriden başladım neden mi. Yakup Koçak gibi bir matematik öğretmenimiz olduğu için. Tek bir matematik sorusu yapmış Allah kulu değilim bugüne kadar. İlkokul matematiği ile 4 işlem ve çarpım tablosu ile KPSS lere girdim. Nerdedir ölümüdür sağ mıdır bilmem ama ben bu öğretmene hakkımı helal etmiyorum. Tahtaya kalkıp da tek bir soru çözdüğünü görmedim kafasını masaya gömer bi hesaplar yapardı devamlı. Hadi biri yalan desin. Benim hayatımı alt üst eden mahveden bu öğretmendir. Tek bir rakam dahi öğretmedi hem bize hem bütün sınıfa hem bütün okula.

  • ali   21-08-2010 04:11

    çok güzel bi uygulama çok sevindim

  • Boray GÖKTAŞ   20-08-2010 21:44

    Bu hadisenin yanlış bir uygulama olduğu kanısındayım ben şahsım olarak Ayşe Bezci Turizm Otelcilik Müdürümüzün bu uygulama ile tayin olması çok üzmüşdür bizi çünkü kendisi bu okul için çok çalışmıştır, yani her şeyi ile hazırlanmış ve emek harcanmış bir yeri teslim edeceğini düşünmekteyim, yazık oldu inşallah tekrar ilçemize okulumuza döner ve hizmet vermeye devam eder.Saygılarımla.

  • Hoca   20-08-2010 17:57

    Asıl alınması gerekenler kalmış ama Çok güzel bir uygulama. Aynı hassasiyeti rant için kadrolaşan cami hocaları içinde bekleri.

  • selim   20-08-2010 15:50

    vatandaş ademin tespitine katılmıyorum. kurunun yanında yaş niye yansın. müdürler odunmu. bu söz yanlış bir söz. uygulamanın yanlışlığını ve haberin içeriğindeki şekli ile amaca hizmet etmediğini vurgulayacağına onlarda yansın. unutmayın ki dünyada üretim işletmeleri sıfır hata peşinde koşarken, bizler doğru dürüst yönetmelik çıkartmaktan, çıkarttığımız yönetmeliği doğru dürüst uygulamaktan aciziz. bunu konuşalım vatandaş adem.

  • çakır66   20-08-2010 15:27

    İlçemize Turizm otelcilik gibi bir okulu kazandıran binasını yaptırıp mükemmel bir çevre düzenlemesi yapan sedat hocamın gidecek olması bizleri çok üzüyor.Tek umudumuz Danıştaydan gelecek olan iptal kararı.Kızılcahamamlılar adına teşekkürler Sedat hocam

  • trizm   20-08-2010 13:25

    turizm okulunu hiç yoktan k.hamama kazandıran ve yapılan her calışmada imzası olan genç atak ve yatırımcı ruhu olan sayın sedat arslan ı buradan kutluyorum inşallah gitmez kalır buradan iktidar partisine sesleniyorum bu işi durdurun vebali ağır olur .

  • Vatandaş Adem   20-08-2010 11:01

    İlçemizde öyle idareciler varki emeklisi geçmiş,maalesef koltuğa yapışmış hiçbir hizmet üretemeyen tipler.Onlar için çok iyi olmuş.Ama başarılı olan idareciler için kötü olmuş.Bundan sonra gelecek müdürler iyi hizmet üretirler kanısındayım.

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA

ANKET

YENİ HUKÜMETİ HANGİ PARTİLER KURMALI

Tüm Anketleri Görmek ve Oy Kullanmak İçin Tıklayın