9- ESAT CO轆N扗AN NE 中REND軲?
.

ESAT CO轆N’DAN NE Ö蠷END軲?

Modern zamanlarda yayoruz. Bu aç齥lamaya muhtaç bir cümle. Bir gün aç齥lar齴. Hepimiz moderniz. Bu da aç齥lamaya muhtaç. Onu da aç齥lar齴. Ama 㱮mdi de餴l.

Tarikat, 辝yh, Dervi, Hocaefendi-Talebe ili⺧isi problemleri de Modernlik kaynakl. Bugün varl齨 devam ettiren Tarikatlar asl齨da Tarikat de餴l. Modern zamanlarda Müslüman olmak zor. Bu tür yap齦ar bir topluluk bilinci, ortam, örnek sa餷ayarak Müslüman olmay birazc齥 kolayla⺶齬齳or. Her kolayl齥 kendi zorlu饀nu da getiriyor. Nihayetinde Esad Con sevdi餴m, sayd齧, samimiyetine, ihlas齨a güvendi餴m bir büyüümdü. Hiç sayg齭齴l齥 etmedim. Muhsin Ba⺧anla birlikte Mesut Y齦maz’la görüüp, BBP-ANAP ittifak齨 sa餷ad zaman, biraz içim burkulmu⺶u. Buna ra餸en o zaman kime oy verdi餴mi hat齬lam齳orum. Sonradan BBP’li 7 milletvekilinin 28 辵battaki dik duru⺷nu görüp, o ittifakta da bir hay齬 bulmu⺶um. Baz yanl etkilerin Hocaefendi ve Cemaate bulaaya çalt齨齨, bunun kaç齨齦maz oldu饀nun da fark齨day齧, Hocaefendi belki baz noktalarda bu yanl etkilere kap齦m olabilir. Modern zamanlarda Küresel Siyasi Ekonomik Kültürel Sistemli Hegemonyan齨 oyunlar齨 anlay齪 çözebilmek bu konuda uyan齥 olabilmek çok zor. çine dü⺶üümüz bu S軸TEML HEGEMONYA devasa imkân ve kabiliyetleriyle ço饀muzu kendine araç yapabiliyor. Karmak çeli㱮k bulan齥 puslu sisli Ahir Zamanlar’da 辝yh olmak kendini bu kut齦ml齥tan korumak, talebelerini CEMAAT軳 korumak zor. Hocaefendi 80 sonras 輘lamc齦齥 Faaliyetleri içinde yine en uyan齥 ve temiz kalm ki㱮liktir. Her zaman Milli Entelektüel, Hayata aç齥 ve Allah R齴as temelli davrand. Nihayetinde kendisini sevgi sayg ve rahmetle hat齬lar齴.

Zaman içinde arkada齥 ili⺧isi d齨da cemaat yap齭 ile organik ba瘕m kalmad için, ne içindeyim, ne de d齨day齧. Parti kapmas, 28 辵bat, Hocaefendinin Yurt d齨a ç齥 ve vefat sonras eskiden kalma ili⺧iler yak齨l齥lar d齨da ne kald onu da bilemiyorum. Zaman zaman gazetelerde haber sitelerinde ⺷ bakanl齥ta HAKYOLCULAR HÂK軲 gibi haberler görüyorum. FETÖ facias齨齨 if olmas ve 15 Temmuz sonras, bütün cemaatleri ayn kefeye koyan zihinlerin böyle etiketlemeye çok hevesli olduklar belli. Ama yans齮齦maya çal齦d gibi, Fetullahç齦齥 FETÖ benzeri bir te⺧ilatlanma, zihin, 輘lam ve Siyaset-Devlet anlay HAKYOLCULARDA YOKTUR. Esasen HAKYOLCU diye bir yap齦anma da yoktur. Bir 㧐kilde Hakyol Vakf ve ilgili insanlarla ö餽encilik döneminde yak齨l olmu, süreç içinde ba⺧a yollara savrulmu, tamamen farkl istikamete yönelmi, hasbelkader tant arkadaar ile tan齥l齨 getirdi餴 normal ili⺧iler d齨da ili⺧isi olmayan insanlar HAKYOLCU diye kurumsal bir yap varm gibi lanse etmek kötü niyetlidir yahut bilgisiz bir zand齬.

FETÖ meselesi ilk baad齨da ben bu konuda “Bu bir laiklik Problemi” demi⺶im. FETÖ meselesi ayn zamanda bir 軸LAMCILIK problemidir. S軾ASAL 軸LAM PROBLEM軩軷. Kendilerini böyle lanse etmezler ama i㱮n kökünde bu vard齬. Meselenin Düan Güçle ba餷ant齦 5. Kol faaliyeti, ekonomik güç, suç, ceza, hukuki boyut, kurumsal yap, falan filan boyutlar ikincildir, türevseldir. Onlar destekleyen yabanc güçler bu sonuçlar ortaya ç齥s齨 diye destekledi. Gavurun ekme餴ni yiyen gavurun k齦齝齨 sallar. Gavurla herhangi bir 㧐kilde ittifak içinde olan bir güçten hiçbir hay齬 bekleyemeyiz.  

Bir vesileyle düündüümde Hocaefendi’ den en az 3 㧐y ö餽endi餴mi fark etmi⺶im. Bu üç 㧐yi size yazarken hataya düeyim diye kayna瘕n arad齧. Bu aray beni 05.05.1990 tarihli vaaz-konferansa ula⺶齬d. Tekrar dinledi餴mde hat齬lad齧. Ya bizzat o konuay dinlemi㱮m veya daha önce kayd dinlemi㱮m. Çünkü o üç 㧐yden ikisi o konuada geçiyor. 輓ternette MEC MERKEZ S軹ES軳DE KONU轒ANIN TAMAMINA ULA轆B軱軷S軳軿.

1-      輑ke : Kendiniz Lider olun, Adem-i Merkeziyet usulüyle çal齨, dernekler kurun, kimseye tabi olmay齨, bana bile tabi olmay齨 uyar齭. Konuadan bir parça öyle:

 

Bugün maalesef tüm 輘lâm âlemi, emperyalist güçlerin sultas alt齨dad齬. Ku uçurtmazlar, takip ederler. Hem de kendisi takip etmez. Amerika John'la takip etmez, Smith'le takip etmez.

Kiminle takip eder?

Ad senin benim gibi olan insanla takip eder; can齨a okur. O milletin içinden ç齥m hain vas齮as齳la takip eder ve millete en büyük zarar, kendi içinden ç齥m insanlara yapt齬齬. Parayla sat齨 al齬, ajan edinir ve öyle kullan齬.

Onun için biz bu halkay, bu zinciri, bu buka瘕y, boynumuza geçirilmi, aya瘕m齴a kolumuza geçirilmi 㧐yi k齬mal齳齴. Bunlar k齬mam齴 laz齧 geliyor. 輑imle olur, hareketle olur, cevvaliyetle olur, dinamizmle olur. 

Kimseye tâbi olmay齨! Bana da tâbi olmay齨! Bana tâbi olursan齴, beni s齥t齬齬lar. Ondan sonra "Sen bu adamlar齨a öyle yap!" derler.

Bana da tâbi olmay齨, 輘lâm'a tâbi olun, Allah'齨 emrine tâbi olun! Allah'齨 dinine hizmet edin! Tek ban齴a olsan齴 da hakla beraber olun! 輇rahim aleyhisselam gibi olun! O zaman 輘lâm kalk齨齬; ba⺧a türlü kalk齨amaz!

Bu heriflerin silahlar bizden fazla. Bu adamlar齨 organizasyonlar bizden fazla. 辵radaki konualar bile, orada dinleniyordur; gazetelere geçer. Onun için en iyi çare, böyle yayg齨 çalmakt齬.

As齦 anlatmak istedi餴m 㧐yi bilmem anlatabildim mi?

Bunu iyi anlay齨! Her biriniz 輘lâm için kendinizin dünyada kalm tek adam oldu饀nuzu düünün. Robenson Crosue'nin adaya düüp de orada tek bana kald gibi; 輘lâm' senden ba⺧a kalk齨d齬acak ba⺧a insan kalmad齨 düün. Yapabildi餴n imkanlarla 輘lâm'a hizmet etmeye çal.

Hizmet yayg齨 olmal; her müslüman lider olmal!.. Her müslüman gayretli olmal!.. Hizmet, hiç bir 㧐kilde aksamaz hale gelmeli. Onun için ben, sivriltilmi liderlerin kars齨day齧; birkaç bak齧dan... Yâni, “Tek lider, vazgeçilmez insan...” Öyle 㧐y olur mu?.. “辵 adam ben be餰nmiyorum, bir 㧐y beceremez!” Sen f齬sat ver, bak neler becerir.

Te⺧ilât kurdurtuyorlar; te⺧ilât齨 bana kendi adamlar齨 —hain bir kimseyi— koyuyorlar. Öteki insanlar齨 hepsini, üzüm salk齧 gibi oraya buraya götürüyorlar.

Adem-i merkeziyet usûlü çal齨! Hiç bir yere ba餷anmay齨!.. Bulundu饀nuz kasabada, yerde kendiniz hizmete bak齨! Bir yere ba餷an齪 da, ondan sonra pasifize olmay齨!.. Hizmetten geri durmay齨!.. Hizmeti yapmaya, her biriniz bir lider olun!..

Türkiye’de iki milyon lider... Ne güzel! Her birinin etraf齨da be ki㱮, on ki㱮, on be ki㱮... Ne kadar güzel!... Herkes 輘lâm için çal齳or... Ne kadar güzel bir birikim olur. Kimse bir 㧐y diyemez. Ama, “H齥d, m齥d, öyle de, böyle de, soral齧 da, edelim de...” Müsaadeli, a餫beyli, bilmem neli... Öyle 㧐y yok; tabi olmay齨 kimseye!..

Böyle birtak齧 㧐ylere körü körüne ba餷anmak yok!.. Her birinize istiklâl tavsiye ediyorum, hürriyet tavsiye ediyorum. Hür olun, hizmeti kendiniz tesbit edin, yapmaya çal齨!.. Bir ba⺧as engellerse itibar etmeyin! O hizmeti yapmak isteyen öteki insanlarla i㧏irli餴 yap齨!.. Ama, hedefi hiç kaç齬may齨! Hizmetten hiç geri kalmay齨! Hiç bir 㧐y sizi oyalamas齨!..

輘lâm’a hizmetin çe㱮tli yollar vard齬, müesseseleri vard齬. 輘lâm, bir kimsenin hizmetiyle yürüyecek hale gelirse, o kimseyi yok ederler!.. Emperyalizm, tek hedef haline gelmi olan insan yok eder. Öldürürler!.. Tek merkeze ba餷arsan, liderleri öldürürler veya uydururlar kendilerine... Veya, ajan haline getirirler... Tehditle, tabancay ka瘕na dayarlar, yaparlar.

Her biriniz lider olacaks齨齴!.. Lider olmal齭齨齴. Aksi halde, 輘lâmî gelieyi söndürür bu emperyalistler... Çünkü, dünyan齨 her yerinde elleri var, kulaklar var...

Fetulla Facias Türkiye de Cemaat kelimesini, Hizmet kelimesini kirletmi⺶ir. Dönemsel olarak Hizmet ad齨 kullanmaya baad齦ar. Allah bilir ya, HOCAEFEND軳軳 bu konuas齨daki H軿MET 齭rar bile bunlar齨 bu kelimeyi kullanmalar齨齨 sebebi olabilir.

2. 輑ke: “Nak齭tan hay齬 i olmaz.” Ben bunu “haramdan hay齬 i olmaz” 㧐klinde de bilir, telaffuz ederim. Nak齭 eksik, kalitesiz, becerisiz. Burada bir kalite vurgusu var. “Haramdan hayr i olmaz.” Deyince niyette, amaçta, kaynakta, araçta me䌷uiyetin öncelikli oldu饀 vurgusu var.

3- 輑ke: “Din Nasihattir” hadisindeki nasihatin bizim Türkçe’de yayg齨 kulland齧齴 gibi “öüt” anlam齨da de餴l “samimiyet anlam齨da oldu饀nu Türkiye’ye ö餽etmesi. Belki ço饀 ki㱮 biliyordu, ama bu bilginin “öüt” alg齭齨dan kurtulup “samimiyet” anlam齨da oldu饀nun bilinip yayg齨laas齨da HOCAFEND軳軳 hassasiyetinin çok büyük etkisi vard齬. Bu hadisin do餽u 㧐kilde anlalmas齨齨 çok derin varolu⺳al, insani, modern hastal齥lara çare olacak bir anlam, sonucu vard齬. A瘕dakilerde Esat Con’齨 anlat齧齨dan bir parça:

Peygamber SAS Hazretleri bir hadisinde buyurdular ki: (Eddinü ennasîhah). "Din, tamamen nasihatten ibarettir.""Hâ, sabah aksam boyna öüt mü dinleyece餴z?.. "Öf be, nedir bu?" der insan...Hay齬, nasihat bizim Türkçedeki öüt manas齨a gelmiyor; samimi ve içten davranmak manas齨a geliyor. Halis kalple davranmak, iyi niyetli davranmak, iyili餴ni isteyerek davranmak manas齨a geliyor.

 Temîmu’d-Dârî’nin rivayet etti餴ne göre bir gün Allah Resulü (sas.), ashab齨a hitap ederken, üç kez tekrar ederek öyle seslendi: “ الدِّينُالنَّصِيحَةُ(Din samimi olmakt齬. Din samimi olmakt齬. Din samimi olmakt齬.)” Sahabeden baz齦ar, “Din kime kar samimi olmakt齬 ya Rasulallah?” diye sordular. Sevgili Peygamberimiz de (SAS.), “Allah’a kar, Kitab齨a kar, Peygamberine kar, Müslümanlar齨 me䌷u idarecilerine kar ve bütün Müslümanlara kar samimi olmakt齬.” diye cevap verdi.

Niçin bu 3 ilke, konu önemli? Onlarca yüzlerce sohbetini dinledi餴m bir âlimden, binlerce hadis dinledi餴m bir âlimden akl齧da kalanlar niçin bunlar?

Çünkü yeterli. Müslüman olup adam gibi yamak, hataya düemek için, vatana devlete millete zarar vermemek için yeter bu 3 konuyu tam olarak idrak etmi olmak.

Bu 3 konuda yeterli hassasiyeti olmayanlar齨 sonu FETÖCÜLÜ蠩 varmak oldu. Bu 3 konuyu idrak edememi din bezirganlar VATANA, D軳 VE DEVLETE, M軱LETE ihanet ettiler, kendilerini gavurlar齨 aleti, 㧐bekesi haline getirdiler, binlerce yüzbinlerce ki㱮yi de peerinden sürüklediler, ma餯ur ettiler, heba ettiler, çöp sepetine gönderdiler. 02.11.2017

21-12-2017 21:18
YORUMLAR
  • mustafa   27-12-2017 10:47

    Allah raz olsun muhterem M.Esad Con hocadan ve bu yaz齨齴 i鏸n sizden.

    0

    0

Di餰r Yaz齦ar
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE 軱K SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA

Instagram
ANKET

YEN HUK躆ET HANG PART軱ER KURMALI

T黰 Anketleri G鰎mek ve Oy Kullanmak 葭in T齥lay齨